سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 22 دی 1393

معاون جهاد کشاورزی اصفهان:

۴۷ درصد از سطح زیر کشت اراضی کشاورزی اصفهان کاهش یافته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه زایند‌‌رود در سال جاری ۴۷درصد از سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کاهش یافته، گفت: برای آبیاری محصولات زراعی ۴۲ درصدد کاهش میزان مصرف آب داشتیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر محسن‌زاده کرمانی در نشست بین‌المللی تخصصی پایداری رودخانه زاینده‌رود پیرامون وضعیت آب شرب در استان اصفهان اظهار داشت: آب مهم‌ترین عامل در کشاورزی بوده و در بیشتر نواحی و حوضه زایند‌ه‌رود، آبیاری کشاورزی ممکن نیست و این در حالی است که 70 درصد از مصارف آب برای کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در محصولات باغی و گلخانه‌ای افزود: اصفهان در کشت محصولات باغی انار،سیب رتبه برتر و نیز در پرورش بوقلمون رتبه نخست کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان با مقایسه‌ آمار سال 92 نسبت به سال 93 تصریح کرد: در سال 93 نسبت به سال گذشته 26 درصد سطح زیر کشت کاهش پیدا کرده‌ و این درحالی است که باغات استان با 24 درصد رشد و در تولید محصولات 33 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه زایند‌‌رود در سال جاری 47درصد از سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کاهش یافته، گفت: برای آبیاری محصولات زراعی در بخش کشاورزی در سال 93 نسبت به سال 92، 42 درصدد کاهش میزان مصرف آب داشته‌ایم.

محسن‌زاده کرمانی بیان کرد: میزان مصرف آب شرب21 درصد افزایش و در بخش صنعت 14 درصد کاهش رخ داده که در کل 11.5 درصد در بخش شرب، 13 درصد در بخش کشاورزی و 31 درصد در بخش صنعت کاهش اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد از خسارت‌ها در حوزه زاینده‌رود اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد:70 درصد آب در استان برای کشاورزی مصرف شده که محصولات باغی اصفهان نیاز استان را تامین می‌کند اما در برخی از محصولات همچون سیب‌زمینی و پیاز صادر کننده هستیم.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.