سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 18:20 - یکشنبه 21 دی 1393

در مجلس چه گذشت:

علی مطهری همچنان در آفساید!/ رئیس جلسه مجلس تنفس اعلام کرد

گفتنی است علی مطهری در نطق امروز خود درباره حصر موسوی،‌ کروبی و زهرا رهنورد به بیان نکاتی پرداخت که تعدادی از نمایندگان در واکنش به این صحبت های مطهری اعتراض کردند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از به نقل از خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از اعتراض نمایندگان نسبت به نطق علی مطهری مبنی تلاش کرد آرامش را به مجلس بازگرداند اما تعدادی از نمایندگان همچنان شعار مرگ بر فتنه گر را سرداده و به سمت جایگاه ناطقان تجمع کردند.

براین اساس نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور کنترل جلسه و برقراری آرامش در صحن علنی مجلس اعلام تنفس کرد و موقتا جلسه علنی متوقف شد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بر اساس ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس برای حفظ آرامش صحن ۱۵ دقیقه تنفس اعلام می کنم و ادامه نطق آقای مطهری را به مصلحت نمی دانم.

گفتنی است علی مطهری نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود درباره حصر موسوی،‌ کروبی و زهرا رهنورد به بیان نکاتی پرداخت که تعدادی از نمایندگان در واکنش به این صحبت های مطهری اعتراض کردند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت نمایندگان را دعوت به آرامش کرد و گفت: آقای مطهری شما که در فضای واقعی کشور قرار دارید و می دانید که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رأفت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده و اگر اراده نظام بر رأفت و رحمت نبود قطعا به گونه ای دیگر انجام می شد.

وی ادامه داد: شما وقتی در جریان واقعیت هستید اینگونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام قطعی شرعی و اختیاراتی که قانون اساسی تبیین فرموده شکل گرفته اینگونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی همه نمایندگان را به دنبال دارد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم نمایندگان مردم هستند پس باید این موارد رعایت شود و از جنابعالی انتظار می رود که مصالح ملی و احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر داشته باشید.

علی مطهری در پاسخ به توضیحات ابوترابی فرد با بیان اینکه بهتر بود این صحبت ها بعد از پایان نطق بنده مطرح می شد گفت:‌ ادامه حصر بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول قانون اساسی است و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کردند.

وی ادامه داد:‌همه می دانند بنده هیچ تعلقی به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات ۸۸ به آقای رضایی رأی دادم که در این لحظه تعدادی از نمایندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر فتنه گر به نطق مطهری اعتراض کردند که ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد آرامش در جلسه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ۱۵ دقیقه اعلام تنفس کرد.

یک نظر در مورد “علی مطهری همچنان در آفساید!/ رئیس جلسه مجلس تنفس اعلام کرد”

  1. ورزنه ای گفت:

    اگه یک نماینده نتونه 7 دقیقه آزادانه تو مجلس صحبت کنه و یه عده بهش یورش بیارن که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.