سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - یکشنبه 21 دی 1393

اقامه نماز، راهکاری بسیار موثر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا

دبیرستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اقامه نماز، راهکاری بسیار موثر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشوراست.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا جدیدی، مشاور استاندار و دبیرستاد اقامه نماز استان اصفهان با تاکیدبر ترویج و نهادنیه کردن فرهنگ اقامه نماز گفت: اقامه نماز، راهکاری بسیار موثر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشوراست چرا که اقامه نماز، هدف اصلی قیام عاشورا بود.

وی ادامه داد: نماز از فرائض مهم دینی است که آثار و برکات فراوان آن، سعادت فردی و اجتماعی را به همراه دارد و انسان می تواند با حضور در این مسیر ارزشمند به سعادت و تعالی رسیده و ارزش های دینی را در زندگی فردی و اجتماعی اجرایی کند.

دبیرستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد: فرهنگ اقامه نماز به عنوان اصل مهم در دین مبین اسلام باید بر اساس آیات و روایات برای همگان تبیین شود چرا که اقامه نماز، سعادتمندی جامعه را به همراه می آورد.

جدیدی افزود: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز نیازمند برنامه ریزی و خلاقیت در این حوزه هستیم و ستاد اقامه نماز در این زمینه با جدیت تلاش می کند.

وی تصریح کرد: برای تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به اقامه نماز به ویژه نماز جماعت، ائمه جماعات باید اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به مسائل روز و مورد نیاز جوانان داشته باشند.

دبیرستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد: دولت و مردم باید برای ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند چرا که نماز، ستون دین است و مسلمانا با اقامه نماز، وحدت امت اسلامی را به نمایش می گذارند.

جدیدی با تاکید بر توسعه نهضت مسجد سازی در سراسر استان به ویژه مناطق محروم افزود: با ساخت مسجد در مناطق محروم، گامی موثر برای ترویج این فریضه مهم الهی بر می داریم.

وی، به نقش مدارس و مربیان پرورشی در ترویج فرهنگ اقامه نماز اشاره داشت و افزود: حضور ائمه جماعات در مدارس برای اقامه نماز و آموزش مربیان پرورشی برای تبلیغ این فریضه بسیار اثرگذار است.

 

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.