سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 21 دی 1393

یک کارشناس طب سنتی عنوان کرد

راه‌های افزایش اشتها

یک کارشناس طب سنتی راه‌های تحریک اشتها را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید جواد علوی درباره تدابیر تحریک اشتها اظهار داشت: گیاهان دارویی مانند انیسون, نعناع و پونه موجب تحریک اشتها می‌شوند البته بهتر است که برای بهبود اشتها از دم کرده این گیاهان قبل از غذا استفاده کرد به عنوان مثال می توان یک قاشق غذاخوری از پونه یا نعناع یا انیسون را در یک لیوان آب دم کرد و سپس نیم ساعت قبل از غذا مصرف کرد.

به گفته وی آب انار شربت سکنجبین سفرجلی لیمویی(در برخی عطاری ها یا داروخانه های درمانگاه های طب سنتی موجود است), شربت لیمو, تمبرهندی, رب انار, رب آلوچه, جویدن کندر و مصطکی برای رفع بی اشتهایی مفید است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: اگر بی اشتهایی به دلیل تجمع خلط بلغم در معده باشد, ورزش, حمام و ماساژ بدن مفید است همچنین می توان بذر زنیان را از عطاری خریداری کرده و آن را با آبلیمو به صورت پرورده در آورده که مصرف آن برای رفع بی اشتهایی بسیار نافع است به این ترتیب که زنیان را در ظرفی پهن کرده مقداری آبلیموی تازه طبیعی روی آن ریخته به اندازه یک بند انگشت آب لیمو روی آن را بگیرد سپس در هوای آزاد گذاشته تا خشک شود. بعد از تبخیر شدن آبلیمو دوباره آبلیمو روی آن ریخته و این کار را 7 بار تکرار شود به این ترتیب زنیان پرورده تهیه می شود و می توان این زنیان را پودر کرد و هر روز قبل از غذا مصرف کرد تا بی اشتهایی رفع شود.

زعفران و غذاهای چرب کاهنده اشتهاست

غلوی ادامه داد: زعفران کاهش دهنده اشتهاست همچنین افرادی که بی اشتها هستند بهتر است که از مصرف هر ماده غذایی که دهانه معده را سست می کند پرهیز کنند چرا که روغن و غذاهای چرب خود عامل بی اشتهایی است و روغن زیتون بهترین روغن برای این افراد است.
انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.