سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 21 دی 1393

توکلی:

با اعمال شدیدترین بازدارنده های قانونی نمی توان آمار تصادف را کاهش داد

متخصص و استاد آئین نامه راهنمایی ورانندگی اصفهان گفت: تا زمانیکه آموزشهای رانندگی در سطح استان کیفی‌سازی نشود با اعمال شدیدترین ابزارهای بازدارنده قانونی نیز نمی‌توان آمار تصادفات را کاهش داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر توکلی اظهار داشت: رانندگی در محورهای ایران یعنی سوار مرکب مرگ شدن که تنها این مرکب را می توان با دانش و رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی کنترل کرد.

وی بیان داشت: هر راننده برای سلامتی خود و خانواده در هنگام رانندگی لازم است به سه مولفه رعایت قوانین ، صبر و اخلاق رانندگی توجه کند.

متخصص و استاد آئین نامه راهنمایی و رانندگی اصفهان با اشاره به اینکه محور جاده ها بیش از دو هزار نقطه حادثه خیز دارد، خاطرنشان کرد: محورها دو کاربرد اساسی دارد و در حالت اول یا قبرستان خودروها است و دیگر اینکه قتلگاه افرادی است که دچار حادثه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: امروزه خودروهای پراید، وانت پیکان و نیسان ردیف اول تا سوم حوادث رانندگی در سطح ایران را به خود اختصاص داده است تا جائیکه خودروی پراید ۳۵ درصد حوادث را مشمول می شود.

توکلی با اعلام اینکه نواقص خودرو و جاده ها برای تمام مسئولان مانند روز روشن است ،افزود: اگر مسئولان با وجدان از همه ظرفیت های مادی و فکری بالقوه و بسیار غنی که در جامعه وجود دارد استفاده کنند  با یک برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در آینده ای نه چندان دور دیگر شاهد این تعداد حوادث رانندگی نخواهیم بود.

وی ارتقا فرهنگ رانندگی در جامعه را تنها راهکار پیشگیری از تصادفات جاده ای عنوان کرد و بیان داشت: با تلاش و همت سازمان ها و نهادهای ذیربط و استفاده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری با محوریت نیروی ناجا فعالیت چشمگیری در مسیر کاهش تصادفات انجام گرفته است.

متخصص و استاد آئین نامه راهنمایی و رانندگی اصفهان اظهار داشت: در همین راستا آمار ۲۸ هزار کشته سطح محورها در سال های گذشته به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در جامعه ای با زیر بنای نهاد دینی و تمدن هزار ساله و داشتن جوانترین نیروهای فکری و فرهیخته وجود این تعداد حوادث قابل تامل است.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.