سرویس: اجتماعی » حوادث 11:16 - شنبه 20 دی 1393

به برکت میلاد پیامبر اکرم(ص) در زندان اصفهان:

قاتلی در آخرین لحظات اجرای حکم اعدام نجات یافت

همزمان با ایام ولادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) با تلاش جمشیدی مدیر کل اجتماعی استانداری اصفهان و پیگیری وی در خصوص مسائل اجتماعی، نجات قاتل پس از قرائت حکم اعدام انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق: قصاص حق شرعی و قانونی اولیای‌دم است اما این‌بار با وجود قرارگرفتن قاتل پای چوبه دار طناب دار بر گردن قاتل انداخته نشد. لذتی که در عفو و بخشش وجود دارد در انتقام وجود ندارد و حرکت اولیای‌دم، حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه حق محفوظ خواهد ماند.

 

بر اساس گزارش رسیده صبح روز پنج شنبه 18 دی ماه 93 در ایام ماه ربیع الاول و مصادف با میلاد خجسته پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع)  با پیگیری های مدیر کل اجتماعی استانداری اصفهان ، یک زندانی محکوم به قصاص در اصفهان از مجازات اعدام نجات یافت.

 

این فرد پس از 6 سال حبس به اتهام قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود که با توافق انجام شده و صحبت های معاون اجتماعی استانداری با خانواده مقتول و کسب فرصت یک ماهه از خانواده مقتول، موفق به دریافت رضایت اولیاء دم و پیگیری های بعدی در این فرصت یک ماهه شد.

 

این منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: زمانی که حکم اعدام قرائت شد، اجرای حکم قطعی بود، و همسر مقتول در محل اجرای حکم حضور داشت. لحظه ای قبل از اجرای حکم، به واسطه برخی صحبت های انجام شده جمشیدی مدیر کل اجتماعی استانداری با همسر مقتول مبنی بر اینکه در ایام خجسته میلاد و رحمت با بخشش خود عیدی به پیامبر دهید و با این اقدام روح همسرتان را شاد کنید، همسر مقتول با بزرگواری تمام در لحظه آخر و در ثانیه های اجرای حکم، با دادن فرصت یک ماهه به قاتل و طی صورتجلسه ای با انجام اقداماتی دیگر از سوی قاتل، وی را از اعدام رهایی داد.

 

طی این خبر و با توجه به پیگیری مسائل ارزشی و اجتماعی در گفتگو با احمد جمشیدی مدیر کل اجتماعی استانداری اصفهان، وی حاضر به دادن توضیحات نشد و در تایید کل خبر مذکور تصریح کرد: انشالله با استعانت به درگاه خداوند بتوان این کار را ختم به خیر کرد و به نتیجه نهایی طی فرصت یک ماهه رسید تا بتوان جان انسانی را با بخشش و بزرگواری خانواده مقتول نجات داد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.