سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:04 - پنجشنبه 16 آبان 1392

همايش شوراي امر به معروف و نهي از منكر در جرقویه علیا برگزار شد

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه گفت: معروف بايد احيا شود تا منكر كم كم خوش را جمع كند اين كار را بايد از درون انجام داد و بعد وارد جامعه شد.

Copy of DSC04078
به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا: همايش شوراي امر به معروف و نهي از منكر در سالن اجتماعات كانون پرورشي فكري نوجوانان شهر حسن آباد با حضور فرماندهان پايگاه های بسیج، امام جمعه شهر نصر آباد جرقويه، شوراهاي شهر و روستا، خواهران بسيجي و فرهنگيان تشكيل شد.

امام جمعه شهر نصر آباد در سخناني به تشريح فريضه امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد :

حجت الاسلام فرهنگ گفت: فريضه امر به معروف و نهي از منكر بايد از حالت شعار و همايش خارج شود و از خودمان شروع كنيم و تعارفات را كنار بگذاريم اين بحث آن قدر مهم است كه امام حسين (ع) خودش و اهل بيت خود را در اين راه فدا كرد چون ظاهر دين در آن زمان در حال از بین رفتن بود، پس ما نيز بايد از خودمان شروع كنيم اگر كسي خودش احيا نشده باشد نمي تواند به ديگران توصيه كند .

Copy of DSC04078

 

فرهنگ در ادامه افزود :
معروف بايد احيا شود منكر كم كم خوش را جمع مي كند اين كار را بايد از درون انجام داد و از خانواده شروع كرد بعد وارد جامعه شد. در مدارس از همان دوران آمادگي بايد باورهاي اعتقادي و دروني را تقويت كنيم باور به خدا و قيامت داشته باشيم .اگر مردم باور ديني و اعتقادي قوي داشته باشند هيچ موقع فريب تبليغات دشمنان را نمي خورند .

امام جمعه گفت: براي هر چه بهتر عمل كردن به اين فريضه و در جامعه بايد چهار نكته را در نظر داشت :

1.    خداشناسي :  افراد بايد به خدا و قيامت باور دروني داشته باشند و هدف از خلقت را بدانند
2.     هستي شناسي : هدف از خلق موجودات چيست
3.    هدف شناسي : هدف بايد مشخص و تشريح شود و اين كار از دوران آمادگي و ابتدايي تا دانشگاه بايد تبيين شود
4.     آسيب شناسي : با بررسي كارشناسي ريشه يابي شود و به موضوع جدي رسيدگي گردد

DSC04089

در پايان حجت الاسلام فرهنگ گفت الگوي ما در اجراي اين فريضه امام حسين (ع) است و ما بايد در اين ماه هر چه در توان داريم مظاهر  ديني را زنده كنيم به گفته رهبر انقلاب كه هر چه داريم از محرم و صفر است و محرم و صفر اسلام و انقلاب را زنده كرد و در عمل به جوانان و نوجوانان نشان دهيم كه امام حسين براي احياي اين فريضه خون خود و فرزندانش را فداي اسلام كرد .
DSC04092 DSC04093

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.