سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - شنبه 20 دی 1393

مدیر کل میراث فرهنگی:

شناساندن میراث فرهنگی اصفهان به جهانیان وظیفه ما است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری استان گفت: شناساندن میراث فرهنگی اصفهان به جهانیان وظیفه امروز ما است.

به گزارش اصفهان شرق؛  فریدون الهیاری در آیین افتتاح میز گردشگری اصفهان در میدان امام گفت: اصفهان در جهان نقش موثری داشته و در برخی از دوران های تاریخی به عنوان یکی از سه شهر مهم جهان معرفی شده است.

وی اظهار کرد: در دوران صفویه در برخی مراکز اصفهان به 12 زبان زنده جهان سخن گفته می شده زیرا کانون تعامل فرهنگ و مدنیت بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: اصفهان همانطور که از جنبه کالبدی شهری منحصر به فرد است، از نظر فرهنگی و روح حاکم بر آن برجستگی ویژه دارد.

وی تصریح کرد: عرصه گردشگری مهمترین عرصه برای شناساندن این ظرفیت ها و دستاوردهاست.

وی گفت: اصفهان پیشینه ای تاریخی تا 50هزار سال پیش دارد که برخی تپه های موجود در شهر مبارکه نشان از وجود مدنیت در این مناطق در40-50هزار سال پیش دارد.

الهیاری اظهار کرد: اصفهان در دوره اسلامی در حاکمیت آل زیار، آل بویه و سلجوقیان و صفویه به عنوان پایتخت این سلسله ها بوده است.

وی تصریح کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ شیعه و گوهر نگین انگشتری ایران است و باید تلاش شود در عرصه های فرهنگی نیز روز به روز دراین جایگاه ارتقا یابد.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.