سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - شنبه 20 دی 1393

عضو مجلس خبرگان رهبری

استکبار به دنبال از بین بردن وحدت مسلمانان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امت اسلامی با محوریت توحید و نبوت پیامبر یکپارچگی خود را حفظ کرده تا استکبار جهانی را از توطئه‌ها مأیوس کند، که یکی از سوژه‌های تقویت این مسئله تولد پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی پیرامون ضرورت تقویت گفتمان وحدت بین مسلمانان با توجه به حضور تکفیری‌ها و سلفی‌ها در منطقه اظهار داشت: یکی از بزرگترین وظایف امت اسلامی این است که با محور قراردادن شعار توحید و رسالت پیامبر یکپارچگی خود را حفظ کرده و تلاش کند با اتحاد خود استکبار جهانی را از توطئه‌ها مأیوس کند.

وی افزود: به صورت طبیعی از سوژه‌های تقویت این مسئله تولد پیامبر اکرم(ص) بوده که می‌تواند وسیله و سوژه این اتحاد و یکپارچگی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) رحمت للعالمین است یعنی ایشان رحمت جهانیان بوده، رسالتشان جهانی و همه انسان‌ها مخاطب پیامبر هستند و ایشان رحمتی برای بشریت است.

وی بیان کرد: حال که همه انسان‌ها در پوشش رحمت للعالمین بوده و پیامبر برای همه به شمار می‌رود، بنابراین همگان باید وحدت داشته باشند. اقتدار، حاکمیت و قدرت که امری پسندیده بوده، مشروط به وحدت بوده و به نسبتی که جمعیت وحدت داشته و یکپارچه باشند این قدرتمندی بیشتر حاصل می‌شود.

آیت‌الله عبداللهی خاطرنشان کرد:بر همین اساس دشمن و استکبار جهانی از گذشته، حال و آینده و همواره تلاش بر اخلال به این یکپارچگی به شکل‌های مختلف داشته، در گذشته به شکل یک شکل و امروز به شکلی دیگر این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با اعتقاد بر اینکه عقلانیت و منطق ایجاب می‌کند که این امت واحده حول محور رسول خدا در برابر توطئه دشمن یکپارچه باشند، ادامه داد: پیامبر به همه تعلق داشته و همه ما مدعی پیروی پیامبر را داریم. این امت واحده در محور رسالت پیامبر اکرم(ص) وظیفه یکپارچگی داشته و باید مقابل توطئه دشمن که تلاش می‌کند سرمایه‌های مادی و معنوی امت رسول الله با تفرقه و خونریزی گرفته شود، ایستادگی کنند.

آیت‌الله عبداللهی گفت: پیامبر رحمت عالمیان هستند و دشمن تلاش کرده تا به وسیله انسان‌های جاهلی که شعار آنها خونریزی است، امنیت اجتماعی و سرمایه‌های جامعه اسلامی را از بین برده، ضربه‌ای فرهنگی به امت اسلامی وارد کرده و اسلام، پیامبر و رسالت پیامبر را خشن و خونریز معرفی کند.

وی بیان کرد: دشمن با تقویت تکفیری‌ها غیر از نابودی سرمایه‌ها مهم‌ترین ضربه را به فرهنگ می‌زند و بنابراین حفظ فرهنگ و حفظ دین و عزت اسلامی ایجاب می‌کند که وحدت و یکپارچگی را حفظ کرده و متوجه باشند که پیامبر و اسلام به همه تعلق داشته و امت اسلامی با پرچم و شعار حول محور پیامبر می‌توانند وحدت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.