سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - جمعه 19 دی 1393

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سوءمدیریت گذشته اصفهان امروز را نیازمند کمک کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از بی‌توجهی به توسعه فرهنگ و هنر در اصفهان گفت: سوءمدیریت در گذشته سبب شده تا اصفهان امروز نیازمند کمک شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن رضایی در مراسم سومین سالگرد افتتاح موسسه علی‌ ابن ابیطالب (ع) اصفهان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته‌های دور عده‌ای با کشف این ظرفیت از آن بهره وافری برده‌اند، افزود: اگر در اصفهان در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، حالا شاهد پیشرفت این شهر بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر بهره‌گیری از گوهر فرهنگ و هنر اظهار کرد: پژوهشگران باید علاوه بر حفظ آن، در توسعه این مقوله تلاش کنند.

وی اصفهان را شهری الهی توصیف و از بی‌توجهی به توسعه فرهنگی اصفهان در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: افکار سوسیالیستی در ابتدای انقلاب، توسعه اقتصاد را در رشد صنایع بزرگ و مادر می‌دانست و به همین دلیل صنایع بزرگی در اصفهان به وجود آمدند.

وی تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی درست و تخصیص منابع مالی به صورت صحیح، اصفهان می‌توانست سالانه 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر در گذشته سرمایه‌گذاری بهتری در فرهنگ و هنر صورت می‌گرفت، امروز اصفهان یکی از زیباترین شهرهای عالم بود و می‌توانست با تکیه بر این دو ظرفیت به مرکز فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ما با گسترش صنایع بزرگ مخالف نیستیم اما در صورتی که این هزینه‌ها در ذات شهر هزینه می‌شد، شاهد درخشیدن اصفهان در زمینه‌های مختلف بودیم.

رضایی همچنین در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ادب اسلامی اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان باید در زمان حیات آنان انجام شود نه پس از مرگ آنها.

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.