سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 20 دی 1393

مدیرکل ارشاد اصفهان:

گواهی آموزشی “اصفهان‌شناسی” برای گردشگران خارجی نصف جهان صادر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: گردشگران خارجی اصفهان همزمان با حضور در این شهر تاریخی، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و برای آن‌ها گواهی آموزشی “اصفهان شناسی” صادر می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در آئین گشایش دفتر “اصفهان‌شناسی” در میدان نقش‌جهان اصفهان اظهار داشت: هنر جلاپذیر، هنری است که مظهر جمال هستی بوده و بیشتر درسیما و نظر انسان و پیرامون زندگی انسان قابل رویت است که این هنر معماری و نقوشی که پیرامون انسان را زینت می‌بخشد، به شمار می‌رود.

وی با اشاره به هنر کرامت‌مند بیان کرد: دسته دوم هنر نوعی است که فلسفه ما برای تاسیس میز اصفهان شناسی بوده که مظهر کمال انسان بوده و معرفت انسان را تعمیق می‌بخشد. زمانی که عرف و فرهنگ‌های سنتی را تحلیل کنیم، می‌بینیم که مردم هنر جلاپذیر و کرامت‌مند را در زندگی خود پذیرفته‌اند و در لایه‌های زندگی خود از آن بهره‌ می‌برند که باید علاوه بر شناخت این سنت‌ها و خرده فرهنگ‌ها، آن را به جهان معرفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه و رویکرد دولت، امروز ایران کانون تعامل با جهان بوده و درصد ورود گردشگران افزایش یافته و البته بیشتر افرادی که اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، فرهیخته هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این فرصت رخ نداده که گردشگران خارجی با عرف‌ها و خرده فرهنگ‌های اصفهان آشنا شوند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی این هدف تعیین شد که دفتر آن در میدان امام(ره) اصفهان دایر شده که گردشگران خارجی در کنار بازدید از مجموعه میدان امام(ره) با ارزش‌ها و عرف‌های فرهنگ اصفهان و سنت‌های جاری در بین مردم اصفهان آشنا شوند و در کنار آن نیز در 14 سفره‌خانه و هتل اصفهان نقالی‌خوانی و موسیقی سنتی اجرا شود.

قطبی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ اصفهان علما و مفاخر بوده که بقاع این شخصیت‌ها می‌تواند مقصد گردشگران باشد، افزود: آشنائی دقیق با هنرهای ظریف اصفهان از دیگر اهداف دفتر میز اصفهان‌شناسی بوده که گردشگران خارجی با حضور در اصفهان، در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند و برای آنها گواهی آموزشی اصفهان شناسی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم با همت میراث فرهنگی، شهرداری، استانداری و دفتر تبلیغات اسلامی بتوانیم فرهنگ عمیق و مکتب ایران اسلامی را به دنیا معرفی کنیم و افق بعدی ما، رسیدن به پنجره تعاملی با گردشگران خارجی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.