اصفهان شرق

شهرک گلخانه ای پیشنهادی در ادامه خشکسالی

کدخبر: 4900
1392/08/16 در ساعت 13:08

SAM_1648

به گزارش اصفهان شرق: با استمرار خشکسالی در استان اصفهان می بایست راه حلی اساسی برای پیدا کردن این مشکل از سوی مسئولین پیدا شود. شرق اصفهان از مناطق وسیعی است که کشاورزی حرفه ی اصلی مردمانی زحمت کش این منطقه است. در این راستا برخی مناطق شرق اصفهان از سالیان پیش اقدام به برپایی گلخانه به عنوان شغل جایگزین کرده اند و با مدیریت دقیق می توان منبع درآمد خوبی برای خانواده باشد.

مناطق براآن جنوبی و شمالی موید خوبی در جهت سیستم گلخانه  و برداشت صیفی جات می باشند.

در همین راستا فضل‌الله کفیل با اشاره به خشكسالي سال‌هاي اخير به ويژه در منطقه شرق شهرستان اصفهان، اظهار داشت: بزرگ‌ترين چالش مديران استان و شهرستان در شرايط كنوني خشكسالي حاكم بر اين منطقه بوده كه شرايط خاص براي مردم از لحاظ معيشتي فراهم کرده است.
وی افزود: همه مسئولان با تمام توان با ايجاد تعادل بين آب شرب، كشاورزي و صنعت و ارایه راهكارهاي جايگزين در پي حل مشكل و بهبود وضعيت كشاورزان منطقه هستند.

SAM_1648
فرماندار اصفهان بیان داشت: تغيير كاربري زمين‌ها، ايجاد شهرك گلخانه‌اي با مشاركت عمومي مردم از تمام اقشار و همكاري آب منطقه‌اي براي تأمين آب مورد نياز اين بخش از جمله راهكارهاي پيشنهادي براي جايگزيني كار كشاورزان است.
وی تاکید کرد: توجه به امر اشتغال نتیجه و پیامدش، سبب سامان یافتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار اصفهان با اشاره به این‌که اعتبارات سال ۹۲ به ادارات کل کار ابلاغ شده است، گفت: در این زمینه باید ارزیابی کامل نسبت به عملکرد سال گذشته صورت پذیرد و سهم هر دستگاه از بانک‌ها به گونه‌ای تقسیم شود که توان جذب حداقل ۶۰ درصد از تسهیلات مصوب را تا پایان سال داشته باشند.