سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:08 - پنجشنبه 16 آبان 1392

شهرک گلخانه ای پیشنهادی در ادامه خشکسالی

با استمرار خشکسالی در استان اصفهان می بایست راه حلی اساسی برای پیدا کردن این مشکل به وجود آید تا بتواند در راستای شغل های جایگزین منبع درآمد خانواده ها باشد.

SAM_1648

به گزارش اصفهان شرق: با استمرار خشکسالی در استان اصفهان می بایست راه حلی اساسی برای پیدا کردن این مشکل از سوی مسئولین پیدا شود. شرق اصفهان از مناطق وسیعی است که کشاورزی حرفه ی اصلی مردمانی زحمت کش این منطقه است. در این راستا برخی مناطق شرق اصفهان از سالیان پیش اقدام به برپایی گلخانه به عنوان شغل جایگزین کرده اند و با مدیریت دقیق می توان منبع درآمد خوبی برای خانواده باشد.

مناطق براآن جنوبی و شمالی موید خوبی در جهت سیستم گلخانه  و برداشت صیفی جات می باشند.

در همین راستا فضل‌الله کفیل با اشاره به خشكسالي سال‌هاي اخير به ويژه در منطقه شرق شهرستان اصفهان، اظهار داشت: بزرگ‌ترين چالش مديران استان و شهرستان در شرايط كنوني خشكسالي حاكم بر اين منطقه بوده كه شرايط خاص براي مردم از لحاظ معيشتي فراهم کرده است.
وی افزود: همه مسئولان با تمام توان با ايجاد تعادل بين آب شرب، كشاورزي و صنعت و ارایه راهكارهاي جايگزين در پي حل مشكل و بهبود وضعيت كشاورزان منطقه هستند.

SAM_1648
فرماندار اصفهان بیان داشت: تغيير كاربري زمين‌ها، ايجاد شهرك گلخانه‌اي با مشاركت عمومي مردم از تمام اقشار و همكاري آب منطقه‌اي براي تأمين آب مورد نياز اين بخش از جمله راهكارهاي پيشنهادي براي جايگزيني كار كشاورزان است.
وی تاکید کرد: توجه به امر اشتغال نتیجه و پیامدش، سبب سامان یافتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

فرماندار اصفهان با اشاره به این‌که اعتبارات سال ۹۲ به ادارات کل کار ابلاغ شده است، گفت: در این زمینه باید ارزیابی کامل نسبت به عملکرد سال گذشته صورت پذیرد و سهم هر دستگاه از بانک‌ها به گونه‌ای تقسیم شود که توان جذب حداقل ۶۰ درصد از تسهیلات مصوب را تا پایان سال داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.