سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - جمعه 19 دی 1393

اصفهان یکی از 10 شهر توریستی برتر جهان به شمار می‌رود

شهردار اصفهان گفت: اصفهان یکی از 10 شهر توریستی برتر جهان به شمار می‌رود و باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان، اقدام اساسی صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار اصفهان در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان یکی از 10 شهر توریستی برتر جهان به شمار می‌رود، باید در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان، اقدام اساسی صورت گیرد.

سقائیان نزاد با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز،‌ پیشرفت و توسعه استان و کشور را محقق می سازد،‌تصریح کرد: با توسعه زیرساخت های گردشگری، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی که به نوعی توسعه اقتصادی  است، میسر می شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته لفظ برخوردار به استان اصفهان اطلاق شده که این استان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و همین مساله سبب عدم تخصیص بودجه‌های مختلف به استان شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه باید برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و سایر زیرساخت‌های استان اقدام کنیم، گفت: 50 درصد از جمعیت شهری کشور در کلان شهر‌ها زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه 70 درصد از درآمد شهرداری‌ها از طریق فروش تک محصولی تراکم تأمین می‌شود، باید برای این مساله چاره‌ای اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید به فکر آن باشیم که درآمد پایدار برای شهرداری‌های کشور اختصاص پیدا کند تا شهرداری‌ها از چالش‌های مالی رنج نبرند.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها در شهر اصفهان با مشکلاتی مواجه بوده و باید برای شهر اصفهان نزدیک به 4 هزار اتوبوس اختصاص یابد تا ناوگان اتوبوسرانی شهر نوسازی شود.

پایان پیام/

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.