سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 19 دی 1393

حجت الاسلام صادقی:

یاوران وقف در حوزه‌های علمیه استان فعال شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: فعال کردن یاوران وقف در حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغین به روستاها و مناطق مختلف، از نیازهای استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی در همایش یاوران وقف ویژه مبلغین و روحانیون استان اصفهان که در محل بقعه علامه مجلسی (ره) اصفهان برگزار شد با اشاره به همکاری ویژه روحانیون و ائمه جمعه استان اصفهان با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: این همایش برای تجلیل از این عزیزان در راستای قدردانی از زحماتی که به منظور ترویج سنت حسنه وقف انجام داده‌اند، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان در توسعه فرهنگ وقف در جامعه و بین آحاد مردم نقش مهمی برعهده دارند، افزود: وقف در راه خدا معامله‌ای بسیار ارزشمند است و باید توجه داشته باشیم که وقف چشمه همیشه جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از وقف به‌عنوان صدقه جاریه نام برد و بیان کرد: وقف هیچ گاه از بین نمی‌رود و پاداش آن جاودانه است.

وی با اشاره به این که صدقه دادن و وقف با هم متفاوت است، افزود: پاداش صدقه به هر اندازه‌ای که بزرگ نیز باشد تنها یک بار داده می شود اما پاداش وقف به‌صورت دائم است.

حجت‌الاسلام صادقی به نقش روحانیان در ترویح فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند و باید با این امر خداپسندانه بیشتر آشنا گردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش آشنایی روحانیان و مبلغان با اهداف سازمان مبنی بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

وی بیان کرد: فعال کردن یاوران وقف در حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغین به روستاها و مناطق مختلف استان، به‌منظور ترویج فرهنگ وقف، ایجاد وقف های جدید و دفاع از حریم موقوفات از ملزومات استان اصفهان است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.