سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - جمعه 19 دی 1393

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان هوایی اصفهان توسعه پیدا می‌کند

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توافقات انجام شده، ناوگان هوایی اصفهان توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید حسین میرشفیع ‌در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، با اشاره به توافقات صورت گرفته برای توسعه ناوگان هوائی در اصفهان اظهار داشت: مشارکت برای توسعه ناوگان هوائی اتفاق خوبی است که صورت گرفته و امید داریم که وزارت نیرو مطابق توافقات انجام شده عمل کند. باید گفت این توافق، یک فرصت مناسب برای توسعه حمل و نقل هوائی کشور بوده که امیدواریم از آن استفاده مطلوب صورت بگیرد.

وی با اشاره به توسعه راه‌آهن گفت: طرح‌هائی برای توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن وجود دارد که نفع آن برای همه کشور است و با توجه به ساختار جدیدی که در توسعه راه‌آهن ایجاد می‌شود، توسعه در این زمینه فراهم شده و راه‌آهن اصفهان – قم – تهران یکی از پروژه‌های مهم کشور بوده که به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه استراتژیک راه‌آهن اصفهان- چهارمحال به اهواز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از این نظر اهمیت دارد که کل بندرهای ما مسیر درود – اندیمشک رد می‌شود که این کلیدر باید از سوی اصفهان و چهارمحال پشتیبانی و حمایت ویژه شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بار کشور در اصفهان ترانزیت می‌شود، گفت: مسائل حمل و نقلی بار جاده‌ای در اصفهان مشکلات زیادی را دارد و در بحث راهداری شرایط مشکلی را در اصفهان داریم و باید معضلات و مشکلات رانندگان و پایانه‌ها رفع شود و راه‌های روستائی این استان نیز وضعیت خوبی ندارد.

میرشفیع با بیان اینکه دولت بحث حمل و نقل روستائی را پیگیری می‌کند، افزود: در بحث توسعه راه‌ها، آزادراه شرق به غرب اصفهان در دست اجرا بوده اما نیمه تمام است که این مسئله اقتصادی نیست و باید با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد که نیاز به مشارکت همگانی است.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بافت نامناسب شهری نیز از دیگر مشکلات شهرهای استان اصفهان بوده که شهرداری حمایت‌های خود را داشته اما حجم کار بالابوده که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌ها، این بافت‌ها بهسازی شوند.

وی با اشاره به حجم بالای مطالبات پیمانکاران اصفهان گفت: در شهرهای استان اصفهان حجم بالای مطالبات پیمانکاران از دیگر مشکلات استان به شمار می‌رود و پیمانکاران این استان به اندازه‌ای پروژه اجرا کردند و پول دریافت نکردند، زمین‌گیر شدند که باید اعتبارات لازم برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.