سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - جمعه 19 دی 1393

معاون بنیاد مسکن کشور:

۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستائی در اصفهان مقاوم‌سازی می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ‌کشور گفت: مقاوم‌سازی ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی سطح استان اصفهان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا شاملو در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، با اشاره به وجود یک هزار و 831 روستا در سطح استان اصفهان اظهار داشت: 956 عدد از این روستاها دارای بالای 20 خانوار هستند و 70 روستا نقطه جمعیتی را در استان اصفهان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون در 788 روستای استان اصفهان طرح هادی اجرایی شده و تعریف طرح هادی برای 108 روستای استان اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: هم‌اکنون در 400 روستای استان پروژه‌های عملیاتی در دست اجرا بوده و این پروژه‌ها با اعتبار 160 میلیارد تومانی اجرا می‌شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ‌‌گفت: باید توجه داشت که سالانه بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای بازسازی روستاهای کشور اختصاص می‌یابد که بین روستاهای استان‌ها تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاهای استان اصفهان در زمینه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری طبیعی، ظرفیت‌های قابل توجهی دارند و در حال حاضر برخی از روستاهای این استان شهرتی جهانی دارند.

شاملو بیان کرد: در حال حاضر 193 هزار و 582 واحد مسکونی در روستاهای استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 60 هزار واحد مسکونی مقام و 132 هزار واحد نیز نیارمند مقاوم‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه  48 هزار و 725 واحد مسکونی روستایی بر اساس برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در دست مقاوم سازی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تا کنون 41 هزار و 620 واحد مسکونی بازسازی و آماده تحویل هستند و مقاوم سازی 4 هزار و 800 واحد مسکونی سطح استان اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.