سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - جمعه 19 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

رفع بحران آب اصفهان نیازمند حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی است

امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: برطرف شدن بحران آب اصفهان نیازمند اعتبار و حمایت نمایندگان مجلس است و نمایندگان باید در این راستا و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سفر اعضای کمیسیون های مختلف مجلس به استان های مختلف را اقدامی جدید و ارزشمند دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس تنها نماینده مردم منطقه خود نیستند بلکه نماینده همه مردم ایران هستند.

وی تصریح کرد: تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید عام المنفعه بوده و شرایط همه مردم در آن لحاظ شود تا سبب دلگرمی مردم و مسؤولان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری برخوردار دانستن استان اصفهان را یکی از اشتباهات مسئولان دانست و گفت: از 106 هزار متر مربع مساحت کل استان، 75 هزار متر مربع آن کویر است و استان اصفهان با وجود 32 استان در کشور، در برخی موارد از جمله در تعداد شهدای تقدیمی به اسلام و انقلاب یک دهم کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وی به مالیات پرداختی توسط این استان اشاره کرد و گفت: سهم عظیمی از مالیات پرداختی به دولت توسط مردم استان اصفهان پرداخت می‌شود ولی در پرداخت بودجه متأسفانه این استان را برخوردار تلقی کرده و حق مردم پرداخت نمی‌شود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد اصفهان را سبب سربلندی کشور دانست و گفت: اصفهان در زمینه‌های مختلفی چون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و تربیت علما، روحانیون، بزرگان، شعرا و ادبا سر آمد کشور بوده و نیازمند توجه و عنایات ویژه ای است.

وی به بحران آب پیش روی استان اشاره کرد و گفت: مشکل آب استان حتی با بارندگی‌های فراوان نیز برطرف نمی‌شود چرا که آب زاینده‌رود تأمین کننده آب شرب حدود 5 میلیون نفر است که بارش باران حتی به اندازه زمان گذشته نیز جوابگوی مشکلات استان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها انسان‌هایی دارای فکر، تیزهوش و زحمتکش هستند که در این سال‌ها بحران آب را به سختی پشت سر گذاشته‌اند، لیکن باید برای رفع این مشکل دیدمان را وسیع کرده و تصمیمی اساسی گرفت.

وی پرداخت یارانه به همه مردم را اشتباه دانست و گفت: پول بیت‌المال باید صرف پروژه‌ها و تصمیمات مهم کشوری شود تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه اصفهان مجلس را عقل منفعل کشور دانست و گفت: من بارها در خصوص بیمه ساختمانی به افراد مختلف هشدار داده‌ام بنابراین باید بدانید ما تنها در مواردی می‌توانیم از مردم پول دریافت کنیم که در ازای آن خدمتی به آن‌ها ارائه دهیم اما در قبال دریافت پول بیمه ساختمانی هیچ خدمتی به مردم ارائه نمی‌شود و دریافت آن از نظر شرعی اشکال دارد.

سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون پرداخت و گفت: یکی از اهداف برنامه‌ریزی سفر به استان‌ها، بررسی روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا و رسیدگی به مشکلات و مسائل  استان‌ها به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.