سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 11:41 - پنجشنبه 18 دی 1393

نفر سوم مسابقات کشوری مبارزات آزاد او-اسپرت:

تهذیب، تحصیل و ورزش را باید دنبال کرد/ محرومیت، محدودیت نیست

علی صادقی نفر سوم مسابقات قهرمانی کشوری او- اسپرت صعود به پله های موفقیت جهانی را از اهداف خود عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش اصفهان شرق: او- اسپرت واژه ای نام آشنا در بین ورزش هایی بود که تا امروز شنیده بودم و شناخت کلی این رشته برایم جالب بود.
شاید تعداد کثیری از جوانان با واژه ی دفاع شخصی آشنا باشند و می توان گفت به مجموعه فعالیت های جسمانی وذهنی سازمان یافته به منظور آمادگی تن و روان و ارتقاء تندرستی ودفاع شخصی آمیخته با فرهنگ سرزمین پارس او-اسپرت می گویند و این واژه ای بود که چندی پیش بر روی بنر قهرمانی ورزشکار نوجوانی که از دل شرق برآمده بود، مشاهده کردم، علی صادقی رتبه سوم مسابقات او- اسپرت کشور، از جمله یکی از ورزشکاران موفق بسیجی بود که در مسابقات مبارزات آزاد او- اسپرت کشوری که به میزبانی اصفهان انجام شد حضور یافت و با توجه به امادگی بسیار در زمینه ورزش به سکوی سوم کشوری دست یافت.

Vater-Mark575757

طی تماس تلفنی با ورزشکار نوجوان و به منظور اشنایی بیشتر با سطح موفقیت وی، قرار مصاحبه با وی را گذاشتیم.
علی صادقی کلاس هشتم بود و حدود 2 سال در این رشته ورزشی فعالیت می کرد.
اصفهان شرق- خودتان و پیش مقدمه ای بر موفقیت خود در این عرصه بیان کنید؟

13 ساله هستم و حدود 2 سال است که از زادگاهم شهر حسن آباد با خانواده در اصفهان ساکن هستیم. به محض وردم به اصفهان به سبب علاقه ای که به ورزش داشتم با پدرم به سالن های ورزشی رفتیم و تک تک زمینه های ورزشی را مشاهده کردم تا اینکه او- اسپرت برایم جذاب و خاطره انگیز شد و در طول این مدت با همراهی محمدرضا کیانی داور بین المللی و عضویت در کانون بسیج ورزشکاران توانستم به موفقیت فعلی دست یابم.
اصفهان شرق- با چه نگاهی وارد این سطح از ورزش شدید و دستاورد های قهرمانی خودتان را بازگو کنید؟
حدود 2 سال پیش وارد رشته ی کیک بوکسینگ شدم و با وجود سابقه کمی که در این رشته داشتم به جهت علاقه وافر و تلاش های بی وقفه در این زمینه با حضور در مسابقات استانی به کسب مقام سوم نائل شدم. امسال با میزبانی اصفهان در مسابقات او- اسپرت و تجربیات کسب شده از مسابقات قبل با همکاری مربی گرانقدرم جناب آقای محمدرضا کیانی، منتخب حضور در مسابقات شدم و به لطف خداوند و دعای پدر ومادرم بر سکوی سوم ایستادم.
اصفهان شرق- هدف شما از ورود به این رشته چه بوده است؟
نه تنها من، بلکه همه افرادی که وارد رشته های ورزشی می شوند با هدف سلامتی جسم و روح پا به ورزش می گذارند و من جدا از این هدف مشترک، به جهت علاقه ای که در خودم احساس می کردم به ورزش او- اسپرت وارد شدم و تا مرز موفقیت های جهانی به لطف خدا پیش خواهم رفت. ولی متاسفانه هنوز این ورزش در بین مردم و جوانان جا نیفتادده تا همانند رشته های دیگر زمان و وقت مناسب تری داشته باشد.

Vater-Mark78878علی صادقی

اصفهان شرق- نقش ورزش در ایجاد انگیزه برای ادامه درس شما چگونه است؟
شاید کمی برایتان غیر باور باشد ولی از وقتی رو به ورزش آورده ام نشاط و انگیزه من برای حاضر شدن در مدرسه بیشتر از گذشته شده است و با روحیه بیشتر درس را آغاز و به پایان میرسانم. همچنین دوست دارم ورزش در کنار درس برایم همیشگی باشد.

 

اصفهان شرق- نقطه نهایی جایگاهی که برای حضور خود مشاهده می کنید، کجاست؟
مربی گری در این رشته برایم جالب است و اگر به طور جدی تری بخواهم بگویم، اخلاق خوب و نشاط آور مربی ورزشکارم مرا عاشق ورزش و مربی گری کرد. همچنین شرکت در مراحل بالاتر ورزشی و ایستادن بر سکوی قهرمانی از دیگر اهداف برای طی کردن این مسیر پرپیج خم است.

55علی صادقی دارنده مدال برنز و محمدرضا کیانی داور ملی و بین المللی او- اسپرت

اصفهان شرق- جوانان هم سن و سال خودتان با چه انگیزه ای حرکت کنند؟
طی فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: از جوانان سه چیز می خواهم اعم از( تهذیب، تحصیل و ورزش) میبایست این سه را سرلوحه زندگی خود بدانیم و با علاقه و داشتن هدف مشخص وارد رشته های ورزشی از ورزش های سبک تا سنگین باشیم.
اصفهان شرق- به نظر شما محرومیت مناطق کویری می تواند عامل بازدارنده از ورزش و روحیه ورزشی باشد؟
محرومیت محدودیت نیست ولی با وجود اینکه مراکز ورزشی بسیاری در شهرها است، روستاها و شهرهای شرق اصفهان از این زمینه مغفول مانده اند. از مسئولین هر بخش تقاضای فراهم کردن کلاس های ورزشی برای همه ی جوانان با امکانات ساده داریم تا اگر مکانی درست در شهرهای محروم شرق اصفهان موجود نیست، در همان محیط کوچک شهر یا روستا با حضور مربی برتر و دلسوز شاهد درخشش جوانانی از دیار شرق باشیم.
اصفهان شرق- سخن اخر شما با جوانان شرق اصفهان چیست؟

من کوچکتر از ان هستم که حرفی بزنم ولی از جوانان می خواهم اگر امکانات در دست ندارند ناامید نشوند و با تمام قدرت و پشتکار وارد عرصه ورزشی شوند. از استاد ارجمندم محمدرضا کیانی مسئول کانون ورزشکاران بسیجی شرق اصفهان و پدر بزرگوارم که در موفقیت من نقش بسیار داشت کمال تشکر را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.