سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:02 - پنجشنبه 18 دی 1393

استاندار اصفهان:

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایده‌های فناوران و نوآوران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه برنامه‌ریزی برای حضور موفق در پنجمین جشنواره علم تا عمل که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری،  مدیر‌کل دفتر آموزش و پژوهش و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی و شهرک‌های صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: هرچه بستر برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، تأثیرگذاری بیشتری دارد.

استاندار اصفهان به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و افزود: در این نمایشگاه، آن دسته از دستاوردهای فناورانه و فناوری‌های صنعت‌ساز ایرانی و محصولات دانش‌بنیان به بازارسازی مناسب، اشتغال‌زایی کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرار است جشنواره علم تا عمل با شعار تبلور صنعت‌ساز ایرانی آغاز به کار کند، بیان کرد: این جشنواره در 2 بخش رقابت طرح‌های منتخب و نمایشگاهی برای معرفی محصولات است.

زرگرپور تصریح کرد: در جشنواره علم تا عمل، بیشتر واحدهای فناوری که با توسعه محصول، ثروت‌سازی از دانش فنی و علم را با یک رونق بیشتری دنبال کنند، به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

وی این جشنواره را جلوه‌ای از فناوری‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: ماحصل تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان‌، در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: ارج نهادن به جایگاه رفیع پژوهش و پژوهشگران، مخترعان، فناوران و نوآوران برتر در عرصه ملی و شناسایی و معرفی طرح‌های فناورانه برتر در زمینه‌های مختلف علمی،‌ فناوری و صنعتی از اهداف این جشنواره است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت شرکت‌ها‌، نهادها و به ویژه پارک‌های علم و فناوری‌، بنیاد نخبگان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید طرح‌های با کیفیت مناسب و فناوری‌های رقابتی صنعت‌ساز ایرانی شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های بالای آن‌ها به این  جشنواره فراخوانده شوند.

زرگرپور بر لزوم فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه و تعمیق همکاری علمی و فناوری بین مراکز علمی،‌ صنعتی و فناوری استان تأکید کرد و اظهار داشت: نهادهای استفاده کننده از فناوری و سرمایه‌گذاران باید با حضور در این نمایشگاه، از این طرح‌های برای توسعه و تبدیل ایده به ثروت بهره‌مند شوند.

وی بر نحوه اطلاع‌رسانی درست به فناوران و نوآوران برای شرکت در این جشنواره تأکید کرد و افزود: این افراد باید با حضور در این جشنواره‌، ایده‌ها و فعالیت‌های خود را به منصه ظهور گذارند.

جشنواره علم تا عمل از تاریخ 3 تا 7 اسفند‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.