سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - پنجشنبه 18 دی 1393

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

معضل آلایندگی اصفهان جدی گرفته شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بی‌توجهی به معضل آلایندگی اصفهان در آینده بحران عظیمی ایجاد می‌کند و مسئولان باید از هم‌اکنون این معضل اساسی در استان را جدی بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس مقتدائی در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته بخشی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم، اظهار داشت: واژه و مفهوم بحران معمولا ذکر می‌شود و در هر بحرانی 3 عنصر را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: یکی از این عناصر، عنصر زمان بوده که اگر زمانی در اختیار داشته باشیم اما برنامه‌ریزی نکنیم، در دراز مدت و یا میان مدت زمان را از دست داده و به جائی می‌رسیم که دیگر زمانی برای انجام وجود دارد و بحران حادث می‌شود زیرا و خیلی از وقت‌ها بحران‌ها در طول زمان ایجاد می‌شود و یکجا خود را نشان می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان بیان کرد: بحث فاضلاب اصفهان یکی از موضوعات مهم شهر به شمار می‌رود زیرا با توجه به اینکه شبکه فاضلاب اصفهان سال مورد استفاده قرار گرفته، در صورت عدم رسیدگی به آن، چند سال دیگر با بحران مواجه می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در گذشته این اتفاق رخ داده و گاهی احساس می‌شود با شبکه‌ای مواجه هستیم که هر لحظه ممکن است در آن اتفاقی رخ دهد. باید گفت با وجود همه کارهای خوبی که انجام شده، حدی از عدم کارآمدی، عدم برنامه‌ریزی و دوراندیشی هم در این باره صورت گرفته است.

مقتدائی تصریح کرد: موضوع دوم در هر بحران، بحث تهدید بوده و برخی از موارد اکنون تهدید زیادی ندارند اما اگر به نقطه بحران برسند، باید با هزینه‌های مضاعف ناشی از این مشکلات را برطرف کرد.

وی گفت: بحث‌های مربوط به آلودگی هوای در اصفهان که در اثر بی‌تدبیری سال‌های گذشته و کم توجهی، به جائی رسیده که بنا به اعلام استاندار اصفهان در جلسه معارفه خود، روزانه 500 تن گوگرد برسر اصفهان می‌ریزد. این مسئله در طول زمان اتفاق افتاده و بخش اعظمی از بیماری‌های پوستی و تنفسی و موانع و مشکلاتی که در اصفهان وجود دارد، به آن بر می‌گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: نکته سوم پیش‌بینی حوادث و غیرقابل پیش‌بینی بودن بحران به شمار می‌رود زیرا خیلی از موارد قابل پیش‌بینی است که اگر امروز پیش‌بینی نشود به حوادث غیرمترقبه می‌رسیم.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکنون تلاش‌های زیادی را انجام داده که موانع و مشکلات استان شناسائی شود و در همین راستا کمیسیون‌های مختلف مجلس، وزرا و معاونان وزرا به دعوت کرده تا به اصفهان بیایند و مشکلات و موانع را از نزدیک ببیند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.