سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 03:02 - چهارشنبه 17 دی 1393

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان:

ساماندهی رودخانه زاینده رود به سرعت ادامه یابد/ وضعیت بارش امیدوار کننده نبود

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان از نوید بارندگی طی گزارش کارشناس اداره کل هواشناسی در نیمه دوم زمسنان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: به گزارش اصفهان شرق: حسن محسنی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از اژیه با توجه به جلسه کمیته آب و کشاورزی با حضور همه اعضاء در فرمانداری اصفهان اظهار داشت: مسئول و کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گزارش جامعی از وضعیت بارشهای سال آبی ارائه کردند که متاسفانه خیلی امیدوار کننده نبود اما نوید بارندگیها در نیمه دوم زمستان داده شد.
رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان افزود: در جلسه با حضور مسئولان ذیربط آب و کشاورزی گزارشی جامع از آمار و ارقام آب رها شده برای کشت پائیزه و کشت انجام شده و همچنین آب موجود در ذخیره سد اعلام کردند تا بتوان برنامه ریزی صحیح در بحث کشاورزی انجام داد.

وی با توجه به عدم بارش مطلوب گفت:مديريت و صرفه جویی مصرف آب در حوزه های شرب، صنعت و کشاورزی مورد تاكيد كليه ي اعضاء جلسه قرار گرفت.

محسنی ضمن اشاره به مصوبات اين جلسه گفت : قسمتی از ساماندهی رودخانه با همکاری کشاورزان انجام شد و در جلسه ی مربوطه تاکید شد تا ساماندهی رودخانه با سرعت عمل ادامه یابد.
وي افزود :در اين جلسه مقرر شد پسآبهای موجود در منطقه اصفهان بطرف رودخانه (بعد از سد رودشتین ) و نهایتا بطرف تالاب گاوخونی جاری شود.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان از ديگر مصوبات اين جلسه را سرعت بخشیدن به اجرا و اتمام پروژه های کانال آبرسانی فاز 2 و 3 مزارع کشاورزی در بخش های شهرستان اصفهان عنوان کرد.

وی در پایان با توجه به عدم بارش مطلوب و حداقل کشت انجام شده توسط کشاورزان پایین دست تصریح کرد: در صورت عدم بارش در دی ماه مقرر شد فقط برای مصرف شرب و صنعت آب از سد زاینده رود رها شود و آبی که هم اکنون در رودخانه زاینده رود جاریست قطع شود .

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “ساماندهی رودخانه زاینده رود به سرعت ادامه یابد/ وضعیت بارش امیدوار کننده نبود”

  1. م گفت:

    دستور روحانی درباره زاینده رود
    به گزارش جهان به نقل از مهر، رحیم میدانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌ رود گفت: خوشبختانه دوره آبیاری کشت پاییزه در این حوضه با موفقیت انجام شد و دور بعدی رهاسازی آب از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.

    معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: اولویت وزارت نیرو بنا به تاکید رئیس‌ جمهوری این است که زاینده‌ رود حتی با جریان آب کم زنده نگه داشته شود و مردم کرانه این رودخانه این حق را دارند که از ۶۰۰ میلیون‌ مترمکعب حقابه کشاورزی، سهمی نیز به حیات رودخانه اختصاص یابد.

    میدانی با تاکید بر اینکه تمرکز وزارت نیرو در حوضه زاینده‌ رود کنترل و توقف برداشت‌های غیرمجاز است افزود: اگر انضباط برداشت بر این حوضه حاکم نشود، تمام محاسبه‌ ها به‌ هم خواهد خورد و کنترل این موضوع بدون یاری و هماهنگی مسئولان و تمامی ارگان‌ها در استان‌های ذینفع میسر نیست.

    وی سپس فعالیت شورای هماهنگی مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه زاینده‌رود را یک تجربه موفق در بخش آب کشور عنوان کرد و بیان داشت: براساس این تجربه، حوضه آبریز کرخه نیز در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد و به‌ تدریج این الگو به تمام حوضه‌های آبریز کشور تعمیم می‌یابد.

    این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ارزیابی ما این است که در حوضه زاینده‌ رود هنوز به تمام اهداف مورد نظر نرسیده‌ایم چرا که کماکان میزان مصارف در این حوضه بالا است و منابع آب نیز جوابگوی این حجم مصرف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.