سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 07:56 - چهارشنبه 17 دی 1393

مسئول امور فرهنگی امامزاده اسحاق(ع) هرند گفت:

زیرساخت های فعال شهر هرند در میزبانی جشنواره مردمی عمار/ پتانسیل بالای شرق اصفهان در معرفی مغفول ماند

مسئول امور فرهنگی امامزده اسحاق(ع) شهر هرند گفت: علی رغم پتانسیل های زیاد شرق اصفهان با توجه به نبود دبیرخانه ای خاص برنامه های فرهنگی نتوانسته ایم ظرفیت های وافر این منطقه را به دیگران نشان دهیم.

حسن امینی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به وسعت بالا و قدمت تاریخی شرق اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم پتانسیل و ظرفیت بالای شرق اصفهان در زمینه های فرهنگی به صورت پرتوان به این عرصه وارد نشده ایم و یکی از این کاستی ها را می توان در عدم توجه به جشنواره مردمی عمار و مطرح نشدن این جشنواره در شرق اصفهان عنوان کرد.
مسئول امور فرهنگی امامزاده اسحاق(ع) هرند گفت: در سطح شهر هرند با توجه به تمرکز جمعیتی و همکاری نهادها و ارگان های شهری، زیرساخت های خوبی برای ورود به اکران مردمی فیلم ارزشی عمار داریم و مسلما دغدغه اصلی ما ورود در بین جوانان و همچنین کودکان و محتواسازی برای این قشر از جامعه است.
وی نبود پشتوانه مالی مطلوب را از موارد عدم پیشرفت در ساخت انیمیشن و برخی نرم افزارهای ارزشی و مذهبی عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در موارد فرهنگی دغدغه های بسیاری را عنوان کردند و در این رابطه مسئولین ذیربط با برگزاری کلاس های آموزشی در مناطق محروم و گاها دور از سطح شهر اصفهان به یاری جوانان توانمند و پرتلاش شرق اصفهان بیایند زیرا استعداد بالای جوانان شرق در ورود به عرصه های فرهنگی و مستند سازی قابل توجه است و عدم حمایت مالی از زمینه های عدم پیشترفت در این رابطه به شمار می رود.
امینی افزود: نبود اداره فرهنگ و ارشاد در منطقه وسیع شرق اصفهان از محدودیت های اصلی در زمینه ی امور فرهنگی است و در رابطه با عمار، اگر دبیرخانه ی عمار در شرق اصفهان دایر می شد قطعا می توانستیم استفاده هایی به مراتب بالاتر از اکران فیلم یا مستند داشته باشیم و در سالهای اتی مستندهایی را در این جشنواره به شرق اصفهان اختصاص می دادیم.
وی با اشاره به همایش بزرگ رضویون در شهر هرند، اذعان کرد: در اجرای همایش رضویون هرند با پروسه ای چند ماهه مواجه بودیم و به لطف خدا در سطح مطلوب اجرا شد ولی اگر بحث آموزش در موارد ساخت برنامه هایی به عنوان مستند برای جوانان فراهم بود می توانستیم این همایش را به کل کشور نشان داده و با این اقدام نه تنها هرند بلکه شرق را معرفی کنیم.
مسئول امور فرهنگی امامزاده اسحاق(ع) شهر هرند با اظهار امیدواری از ورود فعالان فرهنگی شهر هرند در پنجمین جشنواره عمار گفت: با داشتن مردمی فهیم و ولایت مدار شهر هرند و همگرایی و عدم تعارض در بین مسئولین بخش جلگه با وحدت رویه به سوی اکران موفق عمار در هرند می رویم.
وی از مسئولین خواست تا با توجه به ظرفیت های شرق اصفهان در نشان دادن اقلیم و سبک زندگی و همچنین فرهیختگان این منطقه گامی در مقابل برخی سیاه نمایی های شبکه های معاند ماهواره ای و مخدوش کردن چهره ی شرق اصفهان برداریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.