سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 17 دی 1393

مسئول دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی اصفهان:

کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه اصفهان برگزار شد

مسئول دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان گفت: دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان تا امروز ۲۲ کرسی آزاد اندیشی در سطح مدارس علمیه مختلف شهر اصفهان برگزار کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا ناجی، با بیان این که این دبیرخانه تحت توجه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار داشت: با تشکیل یک شورای مرکزی 9 نفره از نخبگان حوزه‌ علمیه و عنایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان، کار خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: این دبیرخانه نخستین گروه شکل گرفته در سراسر حوزه‌های علمیه کشور بوده  که به طور جدی به اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در سطح حوزه علمیه پرداخته است.

مسئول دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی و  آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان تصریح کرد: شیوه کار این دبیرخانه به دو صورت طلبه محور و استادمحور در نظر گرفته شده و امسال در جلسات مداوم شورای مرکزی دبیرخانه، اساسنامه و آئین‌نامه اجرایی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره  این دبیرخانه نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این دبیرخانه افزود: تاکنون 22 کرسی آزاد اندیشی از سوی این دبیرخانه در سطح مدارس علمیه استان اصفهان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام ناجی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هم چنین محیط نقادی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد و همچنین ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها، باید در برگزاری این گونه کرسی ها اهتمام و کوشش بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: باید در فضای آزاد تضارب آرا، طلاب و فضلای به بیان نظرات خود بپردازند تا با تولید علم و دوری از هر گونه تعصب، زمینه تعالی حوزه علمیه را فراهم سازیم.

دبیر کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و تباید نظر به سایت دبیرخانه به نشانیwww.morsalat.ir/korsiمراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.