سرویس: اجتماعی 13:16 - چهارشنبه 15 آبان 1392

نگاهی به عناوین برگزیده روزنامه های اصفهان- چهار شنبه ۹۲/۸/۱۵

شاید در ماه های آینده آبی برای خوردن باقی نماند

یکی از روزنامه های محلی به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشته است آبدهی چاه های فلمن با کاهش روبرو شده و اطمینان کافی برای تامین آب ماه های پایانی پاییز وجود ندارد. حالا باید از خودمان بپرسیم ۷ سال پیش که خشکسالی اصفهان آغاز شد چرا فکری برای این روزها نکردیم و حالا تازه به فکر چاره افتاده ایم


به گزارش اصفهان شرق مهمترین عناوین برگزیده روزنامه های امروز اصفهان به شرح زیر است:

روزنامه نسل فردا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرده است مرسوم است مسئولان در شرکت آب و فاضلاب در فصول گرم سال که مردم به دلیل افزایش دما، آب بیشتری مصرف می کنند، آنها را به صرفه جویی در مصرف آب توصیه کنند. درحالی که استمرار خشکسالی حجم ذخیره زاینده رود را به کمترین میزان در سال های اخیر رسانده است.
وزیر اقتصاد درباره نرخ سود بانکی گفته است افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار جلسه شورای پول و اعتبار نیست و طرحی برای واقعی کردن سود سهام عدالت در دست تهیه است. درحال حاضر دارندگان سهام عدالت از منافع خود برخوردار نمی شوند و حتی نمی توانند در این بخش اعمال مدیریت داشته باشند. روی طرحی کار می کنیم تا بتوانیم مردم از سود واقعی طرح سهام عدالت برخوردار شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، شبکه های اجتماعی را سرمایه جهانی دانست و از پایین بودن سرعت اینترنت در ایران انتقاد کرد. وی درباره ساخت موتورهای جستجوگر ملی عنوان کرده است ایجاد یک محیط کار مشارکتی موفق، فقط با بکارگیری ابزار و پایگاه مناسب محقق نمی شود.

روزنامه اصفهان امروز

روزنامه اصفهان امروز نوشته است شاید در ماه های آینده آبی برای خوردن باقی نماند. درحال حاضر حجم سد زاینده رود به کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود رسیده که با توجه به عدم پیش بینی دقیق میزان بارندگی و افت شدید سفره های آب زیرزمینی، اطمینان کافی برای تامین آب ماه های پایانی پاییز وجود ندارد.
رییس انجمن انبوه سازان استان اصفهان اعلام کرده است سرمایه های سرگردان مانع جدی پیش روی واقعی کردن نرخ مسکن و زمین در اصفهان است. با توجه به تورم هایی که در حوزه اقتصاد شاهدیم و موج افزایش قیمتی که هرازگاهی در این حوزه به وجود می آید، هنوز شاهد نرخ واقعی در این زمینه نیستیم. امسال هم همچون هرسال در نیمه دوم سال شاهد رکود در حوزه مسکن و زمین هستیم و پیش بینی می شود با نزدیک شدن به پایان سال با یک رونق نسبی روبرو شویم.
رییس کل گمرک ایران گفته است ترخیص نشدن کیسه های خون به گمرک مربوط نمی شود و وزارت بهداشت به دلیل نداشتن بودجه نتوانسته حقوق چهاردرصدی ترخیص کالا را پرداخت کند. تمام کالاهایی که به گمرک وارد می شوند سرمایه به حساب می آیند پس نباید این کالاها در گمرک انباشت شود.

روزنامه نصف جهان

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تعدیل نیرو در این شرکت اعلام کرده است هیچ کارگری لغو قرارداد نمی شود. این شرکت تاکنون هیچ شکایت کارگری از دستگاه های ذیربط دریافت نکرده و تمام حق و حقوق کارگران را پرداخت کرده و این وضعیت را ادامه خواهد داد. این شرکت به دلیل عدم تامین مواد اولیه با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند اما با این وجود کارگران این کارخانه لغو قرارداد نشده و حتی یک نفر نیز برای بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی نشده است. صادرات فرش دستباف از استان ما طی چندماه نخست امسال حدود ۵/۴ میلیون دلار اعلام شده است. البته صادرات استان در مدت مشابه سال گذشته شش میلیون دلار بیشتراز امسال بود. این کاهش صادرات در حالی اتفاق می افتد که به نظر می رسد در طول چندسال گذشته محبوبیت فرش دستباف اصفهانی در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۰ کشور گفته است در قیمت گذاری نان باید نظرات کارشناسی اعمال شود و بدون دخالت مسائل سیاسی روز و پس از مصوبه مجلس و مشخص شدن هزینه های افزایش یافته، قیمت نان مشخص گردد. قیمت ۹۰۰ تومان را برای گندم معمولی و قیمت ۹۳۰ تومان را برای گندم درو در نظر گرفتیم تا آنهایی که گندم نگه می دارند و از راه دلالی پول های کلان به جیب می زنند مجبور به عرضه گندم خود به بازار شوند.

روزنامه زاینده رود

سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه ای مشمولان دیپلم و زیردیپلم دارای برگ آماده به خدمت در تاریخ نوزدهم آبان ماه سال جاری را برای اعزام به خدمت سربازی فراخواند. این سازمان ضمن فراخوان مشمولان غایب و غیرغایب متولد ۱۳۵۵ تا پایان آبان ماه ۱۳۷۴ برای انجام خدمت دوره ضرورت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان دیپلم و زیردیپلم سال های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۲ دریافت کرده اند، باید در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده حضور یابند.
صندوق بین المللی پول با رده بندی کشورها از نظر بیکاری در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد: ایران با نرخ بیکاری ۱/۱۳ درصدی در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته است. اگرچه وضعیت بیکاری در ایران بدتر شده اما نرخ بیکاری ۱۰ کشور اروپایی همچنان بیشتر از ایران است.
محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرده است دستاورد دولت در کمتر از سه ماه گذشته ایجاد ثبات در بازارهای مختلف و فروکش کردن التهاب است. دخالت دولت برای سرپا نگه داشتن مصنوعی بنگاه ها ضرری بیش از فایده دارد. محیط کسب و کار یک نفع و کالای عمومی است و توقعی وجود ندارد که دولت در اموری که خود مدیران بنگاه ها می توانند تصمیم گیری کنند ورود داشته باشند.

روزنامه اصفهان زیبا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح بدنه سازی چهارباغ درحال اجرا است می گوید برای چهارباغ طرحی تدوین شده است که سال آینده اجرا می شود و در این محور از عرض آسفالت کاسته و به عرض پیاده رو افزوده می شود تا این محور تاریخی به پیاده راه تبدیل شود. با اختصاص قسمتی از عرض سواره به پیاده رو، وارد فاز ممنوعیت خودرو در این محور می شویم.
مدیرعامل توانیر گفته است تلاش می کنیم قیمت برق افزایش یابد. قیمت هرکیلو وات ساعت برق به طور متوسط ۴۳ تومان است که پیشنهاد هر کیلووات ساعت به ۶۸ تومان ارائه شده است. آینده صنعت برق روشن است، فضای گذرا را باید به گونه ای از آن عبور کنیم، یعنی شرایط و حل مسائل در حال حرکت است و اگر مدتی بگذرد، آثار آن را خواهیم دید.
سرانجام در هفته گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی توقف طرح مسکن مهر را رسماً اعلام نمود و البته تاکید کرد که دولت یازدهم به تعهدات دولت پیشین مبنی بر تکمیل واحدهای نیمه کاره مسکن مهر پایبند است. این طرح دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد و تنها واحدهای نیمه ساز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.