سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:25 - سه شنبه 16 دی 1393

ضیایی خبر داد:

شناسایی و حمایت از ۳۰۰ نخبه اصفهانی که فقر مانع از تحصیل آنها شد

دبیر اجرایی همایش دهمین سالگرد خیریه شجره طیبه اصفهان گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ نخبه علمی که به علت فقر قادر به تحصیل نبودند را در اصفهان شناسایی و تحت حمایت مالی خود قرار داده ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی ضیایی طباطبائی اظهار داشت: خیریه شجره طیبه نخستین خیریه در سطح کشور است که محور کار خود را حمایت مالی از دانش آموزان و دانشجویانی قرار داده که علی رغم معدل بالایی که دارند به علت بضاعت مالی در معرض ترک تحصیل قرار داشتند.

وی با بیان اینکه این خیریه تنها از دانش آموزان و دانشجویانی حمایت می کنند که معدل آنها طی تحصیل بالا باشد و فقر مالی تنها مانع پیشرفت تحصیلی آنها باشد، افزود: در طول ۱۰ سال سابقه تاسیس این خیریه نزدیک به ۶۰۰ نفر از این افراد در سطح استان اصفهان شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند که تمام آنها از کارشناسان، متخصصین و دکترای جامعه هستند.

دبیر اجرایی همایش دهمین سالگرد خیریه شجره طیبه اصفهان خاطرنشان کرد: هر ساله این خیریه مراسم سالگرد خود را با حضور چهره های برجسته استانی و کشور برگزار که امسال نیز این مراسم با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار و ائمه جماعات برپا می کند.

وی ادامه داد: ضمن حمایت مالی از افراد تحت پوشش، کلاس های آموزشی فوق برنامه با حضور اساتید مختلف علمی برای این افراد برگزار می شود و حتی بسیاری از این اساتید خود تحت پوشش این خیریه بودند و به عنوان اقدامی خیر آموزش به این دسته از دانش آموزان و دانشجویان را از وظایف خود می دانند.

ضیایی اعلام کرد: تاکنون پژوهشی در ارتباط با اینکه چه تعداد از دانش آموزان و دانشجویان سطح استان اصفهان به علت فقر مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند و چه تبعاتی از عدم تحصیل آنها به جامعه ،اقتصاد و فرهنگ وارد می شود ،صورت نگرفته اما در دستور کار و برنامه های این خیریه قرار دارد.

وی اظهار داشت: همچنین زمینه مشاوره تحصیلی نیز برای افراد تحت پوشش فراهم شده است تا بتوانند با تشخیص درست استعداد و پرورش آنها، افراد نخبه و کارآمد را وارد بازار کار کنیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.