سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - سه شنبه 16 دی 1393

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان خواستار شد

لزوم ورود واقفان برای ساخت مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست

مدیر کل اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: باید با ورود وقف به حوزه‌های جدید از جمله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست، زمینه را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید صادقی اظهار کرد: وقف یک سنت بسیار پسندیده و از برترین و پرتداوم‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم، خدمت به هم‌نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ وقف نیاز به ترویج و تشویق بیشتر و آشنایی عموم مردم با عملکرد وقف است که از طریق ورود به این حوزه می‌توانند سهم داشته باشند و با ساختن جامعه‌ای پویا و زنده مسائل و مشکلات خود را به خوبی حل و فصل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به این موضوع که وقف از جمله سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه است، گفت: باید با ورود وقف به حوزه‌های جدید از جمله ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و مراکز حمایت از کودکان بی‌سرپرست زمینه را جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.

وی با عنوان اینکه در حال بررسی و تعامل بیشتر با اداره اوقاف و امور خیریه در راستای جذب واقفان هستیم، ادامه داد: تفاهمنامه‌ای در دست تنظیم قرار دارد تا با ورود در این حوزه و برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های این سنت حسنه جهت کمک به جامعه استفاده کنیم.

صادقی با بیان این موضوع که کارگروه مشارکت‌های مردمی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این کارگروه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی صورت می‌گیرد که اداره اوقاف و امور خیریه نیز به عضویت آن در آمده است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.