سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 16 دی 1393

دبیر ستاد زکات اصفهان:

بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شد

دبیر ستاد زکات استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شد و در این بین شهرستان اردستان مقام نخست پرداخت و جمع‌آوری زکات را داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر در جلسه شورای زکات اردستان در محل کمیته امداد این شهرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر  11 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده، اظهار داشت: این میزان زکات جمع‌آوری شده از تعهد استان فراتر بوده و در حال حاضر نسبت به گذشته مبلغ بیشتری جمع‌آوری شده است.

وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: در این راستا 900 دقیقه برنامه از سیما و 1200 دقیقه برنامه از صدای استان اصفهان پخش شده است.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان برنامه‌ریزی جدید ستاد زکات استان اصفهان را بر روی تشویق و جمع‌آوری زکات مستحبی اعلام کرد و گفت: بازدید از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و ترغیب کارخانجات به پرداخت زکات از دیگر برنامه‌های ستاد زکات استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان اردستان از ابتدای امسال تا کنون را بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: شهرستان اردستان در چند سال گذشته مقام نخست جمع‌آوری و پرداخت زکات در استان اصفهان را دارد.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه هرچند بعضی عوامل تاریخی اختلافاتی را بین امت اسلامی در صدر اسلام به وجود آورد، اظهار داشت: البته در حال حاضر و با توجه به کینه‌توزی‌ها و جنگ نرمی که دشمنان به راه انداخته‌اند و در آن شیعه و سنی را توامان مورد حمله قرار داده‌اند رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به وحدت مسلمین اهتمام جدی داشته و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر حفظ آن تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بین اکثر مسلمین توجه به جشن میلاد پیامبر (ص) از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به غیر از وهابیت تکفیری که برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) را بدعت می‌دانند، بقیه مسلمین اعم از شیعه و سنی بر حفظ جشن و توجه به چنین میلاد مبارکی اهتمام داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.