سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - سه شنبه 16 دی 1393

مدیر‌کل ارشاد استان اصفهان:

اصفهان پایتخت کتاب ایران می‎شود

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اصفهان لیاقت و قابلیت پایتختی کتاب کشور را دارد و باید برنامه‌ریزی‌های خود را برای سوق دادن به سمت این مسئله تدوین کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست هم‌اندیشی بررسی طرح‌های تدوین شده اصفهان برای انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با بخش‌های دولتی و خصوصی، 62 برنامه از اصفهان برای انتخاب پایتخت کتاب ایران در اصفهان تدوین شده، و از بین این برنامه‌ها باید 5 برنامه برتر را انتخاب و به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ارائه دهیم.

وی افزود: برنامه‌ها باید منطقی و قابل اجرا باشند و دارای ابعاد رغبت‌سازی‌، انگیزه‌سازی و کاربست‌های افزایش سطح مطالعه و سطح دسترسی را نیز داشته باشند‌، همچنین وفاق اجرایی در اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها وجود داشته باشد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: اگر وفاق اجرایی بین نهادهای متولی فرهنگی در اصفهان اتفاق بیفتد و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال شود‌، امید است اصفهان به عنوان پایتخت جهان کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: در سطح دنیا امتیازاتی که  به شبکه‌های غیر‌دولتی و مردم‌نهاد داده می‌شود، بیشتر از بخش‌های دولتی بوده و در کشور ما نیز مردم دارای توان‌، اقتدار و همت بیشتری نسبت به بخش‌های دولتی هستند.

قطبی گفت‌: انتخاب پایتخت کتاب جهان همه ساله توسط سازمان فرهنگی یونیکو صورت می‌گیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از ایران در این فرایند حضور فعال دارد، و اداره‌کل فرهنگ و اراشاد اسلامی اصفهان تلاش می‌کند با همکاری نهادهای مرتبط از جمله شهرداری‌، نهاد کتابخانه‌ها و بخش‌های خصوصی و غیر‌دولتی عنوان پایتختی کتاب جهان را برای اصفهان به ارمغان بیاورد.

نشست هم‌اندیشی بررسی طرح‌های تدوین شده اصفهان برای انتخاب پایتخت کتاب ایران ظهریک‌شنبه 14 دی‌ماه با حضور اصغر آذربایجانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان‌، مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های استان اصفهان‌، جمعی از ناشران‌، اساتید دانشگاه و کارشناسان در شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.