سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - دوشنبه 15 دی 1393

نتوانسته‌ایم اصفهان را به جهان بشناسانیم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آنچه برای معرفی و برگزاری جشنواره‌ها در اصفهان هزینه می‌شود، کم بوده و هست.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید احمد عاملی اظهارکرد: اصفهان یکی از شهرهای مهم جهان و جزء 10 شهر برتر از نظر آثار باستانی و تمدن کهن در دنیا شناخته می‌شود، اما متأسفانه نتوانسته‌ایم اصفهان را به درستی به جهانیان بشناسانیم.

وی افزود: اعتبار و هزینه‌ای که برای معرفی و برگزاری جشنواره‌ها در اصفهان هزینه می‌شود کم بوده و هست، اما این جشنواره‌ها هستند که می‌توانند اصفهان را به جهان معرفی کنند.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه قبل از انقلاب، اصفهان دارای 80 هتل بوده و استانبول ترکیه نیز دقیقاً همین مقدار هتل داشته، ادامه داد: امروز اصفهان 40 هتل و استانبول شش هزار هتل دارد. بسیاری از کشورها بودجه خود را از محل درآمد توریسم تأمین می‌کنند، در حالی که بسیاری از کشورها در نزدیکی ایران مثل امارات و ترکیه نه به اندازه اصفهان ابنیه تاریخی دارند و نه مکانی دیدنی، یعنی فقط اصفهان می‌تواند به اندازه یک کشور و حتی بیشتر درآمد توریسم داشته باشد.

عاملی با اشاره به اینکه شش میلیارد تومان هزینه برگزاری جشنواره در برابر سه هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه شهرداری بسیار ناچیز است، گفت: برای اینکه بتوانیم اصفهان را به جهان بشناسانیم، چاره‌ای جز برگزاری جشنواره‌ها نداریم. چگونه می‌توانیم نشان دهیم اصفهان شهر تاج، کسایی، ارحام صدر و صدها هنرمند دیگر است و چگونه می‌توانیم به دنیا بفهمانیم آنچه در تخت فولاد اصفهان موجود است برگ زرینی از تاریخ کهن یک دیار است؟ بی‌شک هیچ چیز مثل برگزاری جشنواره نمی‌تواند معرف اصفهان باشد.

وی اظهارکرد: نباید فکر کنیم که با برگزاری یک جشنواره به سرعت گردشگران و توریست‌ها به سمت اصفهان سرازیر می‌شوند، چراکه مثلاً مکانی مثل تخت فولاد مخاطب خاص خود را دارد و اگر برگزاری یک جشنواره بتواند همین مقدار مخاطب را هم به سمت اصفهان جذب کند توانسته کار خود را انجام دهد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: برخی از کشورها از دیوار خرابه‌های خود درآمدزایی می‌کنند و حتی در همین کشور نیز در برخی از استان‌ها بزرگترین آثار باستانی آنها یک کاروانسرای دوران عباسی است، اما شهری همچون اصفهان شاهکارهای معماری، خلاقیت و ساخت و ساز در دوره‌های مختلف زمانی را دارد. این آثار نباید از افکار مردم ایران و دنیا مغفول بماند، باید کاری کنیم که مردم خواهان آمدن به اصفهان شوند و یکی از مهمترین راه‌های آن برگزاری جشنواره‌ها است.

عاملی خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی که در اصفهان برگزار شده است باید بهتر از اینها هدایت و بهره برداری شود البته آنچه تا به امروز برگزار شده موفق بوده و امیدواریم جشنواره‌های آینده موفق‌تر هم باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.