سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:49 - دوشنبه 15 دی 1393

همدانیان خبر داد:

افزایش ۹۹ درصدی باغات و کاهش ۱۶ درصدی مزارع کشاورزی استان طی ۱۰ سال

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار اصفهان گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سطح استان باغات استان طی ۱۰ سال گذشته با افزایش ۹۹ درصدی و مزارع کشاورزی با کاهش ۱۶ درصدی روبرو بوده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا همدانیان با اشاره به اجرای موفق طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان اصفهان اظهار داشت: بر این اساس و همزمان با سراسر کشور این طرح از ۵ مهر تا ۱۸ آبان ماه استان با بکارگیری بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پنجمین طرح سرشماری کشاورزان در تمام شهرها و روستاهای استان اصفهان اجرایی شده است، ادامه داد: این سرشماری کاملا میدانی بوده و به منظور به هنگام سازی اطلاعات کشاورزی استان اصفهان انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از اراضی استان با استفاده از روش‌های آبیاری نوین آبیاری می‌شود، افزود: بر این اساس استان اصفهان در حال حاضر ۵ درصد از محصولات کشاورزی استان را تولید می کند و دارای رتبه ۶ کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ۳۰ درصد از اراضی استان اصفهان کویری و بیابانی است و ۱۲ درصد از کل بیابان‌ها و مناطق کویری کشور نیز در استان اصفهان قرار دارد.

همدانیان با بیان اینکه بر اساس سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۸۲ اراضی زیر کشت استان اصفهان ۵۶۰ هزار هکتار بوده است، افزود: این در حالی است که در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان اصفهان از زیر کشت خارج شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نتایج سرشماری استان اصفهان برای برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز به مرکز آمار ایران اعلام شده است، بیان داشت: این آمار ۱۵ دی ماه سال جاری به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار اصفهان با بیان اینکه آمار شهرستان‌های استان به فرمانداران به صورت تفکیکی اعلام شده است، اضافه کرد: بر اساس آخرین مقایسه‌های صورت گرفته از سرشماری ۸۲ و ۹۳ در استان اصفهان با افزایش ۹۹ درصدی باغات و کاهش ۱۶ درصدی مزارع کشاورزی در سطح استان اصفهان طی ۱۰ سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.