سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 15 دی 1393

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان:

اجرای سبک زندگی اسلامی نیاز به سنت‌سازی دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای مدیریت سبک زندگی در جامعه باید سنت‌سازی کرد که این سنت‌ها از صدر اسلام تا به حال وجود داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمد قطبی اظهار کرد: مسئله سبک زندگی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد اما متاسفانه ضعف بعضی از مسئولان فرهنگی موجب شده که به راحتی از این مسائل بگذرند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بحث‌های مهندسی فرهنگی یا مواردی از این قبیل را بیان کرده بودند اما متاسفانه اقداماتی در این زمینه صورت نگرفت و تنها مسئله سبک زندگی مورد اهمیت خاصی در جامعه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برای مدیریت سبک زندگی در جامعه باید سنت‌سازی کرد که این سنت‌ها از صدر اسلام تا به حال وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: برخی از مردم تصور می‌کنند که همه امور را باید دولت انجام دهد که این خود اشتباه محسوب می‌شود و دولت متولی یک کار نیست و باید درون جامعه رفت و سنت‌سازی کنیم.

قطبی در مورد فرهنگ در روستاها و شهرهای کوچک گفت: همیشه فرهنگ در روستا و شهرهای کوچک جلوتر از فرهنگ پایتخت است زیرا سنت‌ها در روستا و شهرها بیشتر از پایتخت ترویج دارد و باید این فرهنگ صحیح را به پایتخت منتقل کرد.

این مقام مسئول در مورد سنت ازدواج نیز بیان کرد: اگر مسیر فرهنگ و رویکرد سنت‌ها در کشور مشخص و سنت‌های ازدواج تقویت شود دیگر احتیاج به کمک دولت نداریم و ازدواج‌ها ساده و به راحتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بزرگان خانواده و طوایف باید با مشورت به افراد جوان زمینه ازدواج ساده و راحت را مهیا کنند و چه اشکالی دارد که مردم در این مراسم کادوهای فرهنگی تقدیم نوعروسان کنند تا زمینه کارهای فرهنگی به‌وجود آید.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.