سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 14 دی 1393

استاندار اصفهان:

منازعات سیاسی باید به رقابت‌های سیاسی در اصفهان تبدیل شود

استاندار اصفهان گفت: اگر منازعات سیاسی را به رقابت‌های سیاسی تبدیل کنیم، مسیر توسعه استان هموار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در چهارمین نشست کاری خود با تشکل‌های رسمی سیاسی که به صورت مستقل با سران اصول‌گرا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به درخواست تشکل‌های سیاسی برای ایجاد شعب احزاب در شهرستان‌ها، مدیریت ارشد استان اصفهان برای ایجاد این شعب آمادگی کامل دارد.

وی افزود: در مدت 2 ماه که آئین‌نامه مشخص کرده، جریان‌های سیاسی می‌توانند در قالب آنچه که قانونگذار مشخص کرده، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از 3 نماینده، از هر تشکل برای بررسی موضوعات مختلف استان‌، بیان کرد: این امر بر هم‌افزایی، تعامل و همکاری احزاب و همچنین ایجاد فضای سیاسی پرنشاط برای ورود به انتخابات کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این کارگروه با هدف بیان و بررسی مشکلات و معضلات استان تشکیل شده و مکانی برای بحث‌های سیاسی نیست.

زرگرپور با بیان اینکه حرکت منسجم جناح‌های سیاسی و هم‌افزایی جناح‌ها در دهه‌های 60 زمینه تراز نخست بودن استان را فراهم کرده، گفت: در دهه‌های 70 و 80 منازعات سیاسی بستر توسعه را از استان گرفته و اصفهان از جایگاه تراز نخستی خود فاصله گرفت.

وی ادامه داد: اگر جریان‌های سیاسی در کنار هم باشند و به صورت هم‌افزا فعالیت کنند، نیازی به بودجه ملی و برخوردار بودن استان نبوده و استان به جایگاه تراز نخستی خود بر‌می‌گردد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر رقابت‌های سیاسی در قالب منازعات سیاسی باشد، باز هم مشکلات وجود داشته و امیدواریم با تشکیل این‌گونه جلسات، منازعات سیاسی را به رقابت‌های سیاسی تبدیل کنیم، که در این صورت مسیر برای توسعه استان هموار می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر منازعات سیاسی غالب بر فعالیت‌ها باشد، عده‌ای از این فضا استفاده کرده و نمی‌گذارند کارها به خوبی انجام شود، ولی در صورتی که رقابت‌های سیاسی ایجاد شود به موفقیت می‌رسیم.

زرگرپور با اشاره به انتصابات صورت گرفته افزود: انتصابات ما بر‌اساس گرایش سیاسی افراد نبوده و ما نمی‌خواهیم بر روی اعتقاد سیاسی افراد ورود پیدا کنیم، بلکه برخی ملاک‌ها برای انتصاب افراد مد‌نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سعی شده که از نیروهای باسابقه، معتدل و اهل فکر استفاده شود، به طوری که در حال حاضر ترکیب استان همان ترکیبی بوده که در دولت وجود دارد.

استاندار اصفهان به بیان ویژگی‌های کارگروه احزاب سیاسی برای حل مشکلات استان پرداخته و تصریح کرد: از نمایندگان این احزاب درخواست می‌شود پیشنهادات خود را برای تشکیل و استفاده بهینه از ظرفیت این کارگروه برای توسعه استان ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.