اصفهان شرق

۳۵۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در سطح امامزادگان اصفهان فعالیت می‌کنند

کدخبر: 48435
1393/10/14 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه 13هزار و 600 موقوفه در استان اصفهان اعم از انتفاعی و منفعتی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، 7 هزار موقوفه شامل مسجد، حسینیه، تکیه و آرامگاه بوده و 6 هزار و 600 موقوفه منفعتی است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان با 718 امامزاده بعد از استان‌های فارس و مازندران در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وجود بیش از 8 هزار امامزاده در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در 2 هزار و 400 امامزاده در سطح کشور خدمات و تسهیلات به زائران ارائه می‌شود و در استان اصفهان ۳۵۰ امامزاده دارای فضای مناسب برای خدمات‌رسانی به زائران است.

وی با اشاره به اجرای 57 برنامه فرهنگی در طول سال در امامزادگان و موقوفه‌ها گفت: استان اصفهان در زمینه اجرای طرح بصیرت عاشورایی و آرامش بهاری مقام نخست کشور را دارد و بیش از 350 مرکز فرهنگی و قرانی در امامزادگان استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به توزیع 2500 اقلام فرهنگی در غالب طرح مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان استان اشاره کرد و ادامه داد: کمک به بیماران نیازمند در غالب طرح مهر تندرستی از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است.

‌صادقی با بیان اینکه امسال نزدیک به 200 وقف جدید در استان اصفهان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار نیز از محل نیت موقوفات، 300 روحانی به روستاها و مناطق محروم اعزام شدند.

وی به امضای تفاهم نامه با منابع طبیعی در راستای واگذاری زمین به امامزادگان اشاره کرد و افزود: در این راستا بیش از 2هزار هکتار زمین به اوقاف برگشت و زمین‌هایی که در اطراف امامزادگان قرار دارد، به وقف رسید.

انتهای پیام

منبع:تسنیم