سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 14 دی 1393

دبیر جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز:

۳۱۸ اثر در جشنواره ملی موسیقی “استاد شهناز” به رقابت می‌پردازند

دبیر جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز گفت: جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز روح رقابت را در بین اهالی موسیقی احیا می‌کند و امسال ۳۱۸ اثر در بخش رقابتی جشنواره ملی موسیقی “استاد شهناز” به رقابت می‌پردازند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رامین کاویان در نشست خبری جشنواره ملی موسیقی “استاد شهناز” در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ایجاد شور و هیجان میان موسیقی‌دانان سنتی کشور با برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری این جشنواره سبب ایجاد حرکت و نشاطی در موسیقی سنتی ایران می‌شود و موسیقی‌دانان و نوازندگان فرصت بروز هنر خود و دیده شدن را دارند.

وی از 318 اثر رسیده به جشنواره خبر داد و افزود: 245 اثر در بخش تکنوازی، 52 گروه در بخش گروه‌نوازی، 16 اثر در بخش آهنگسازی و 5 مقاله در بخش علمی به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز پیرامون گروه نوازی‌های این جشنواره افزود: در این بخش، 10 اجرا خواهیم داشت که 3 گروه از تهران ، 3 گروه از اصفهان ، 2 گروه از همدان، یک گروه از خوزستان و یک گروه از مشهد به اجرای قطعات خود در فرهنگسرای خورشید می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 30 تکنواز به مرحله نهایی این مسابقات می‌رسند، خاطرنشان کرد: این 30 نفر در گروه‌های سنی 11 تا 15 سال ، 16 تا 25 سال و 26 تا 35 سال دسته بندی شده‌اند.

دبیر جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز پیرامون تاریخ و چگونگی اجرای جشنواره گفت: این جشنواره از تاریخ 14 دی ماه آغاز به کار می‌کند و تا 19 دی ادامه دارد. اجراهای موسیقی نیز در فرهنگسرای خورشید، تالار استاد فرشچیان و تالار کوثر خواهد بود.

وی از برگزاری کارگاه‌های جنبی جشنواره خبر داد و تصریح کرد: 3 کارگاه جنبی که شامل سبک شناسی در موسیقی معاصر ایران، سبک‌های نی نوازی در دوران معاصر و مکتب آوازی اصفهان، در مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می‌شود.

کاویان افزود: 4 کنسرت نیز توسط گروه اردشیر کامکار با وحید تاج، گروه داوود آزاد، سینا سرلک و گروه لوتوس و ارکستر ملی اصفهان در تالار کوثر اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.