سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 14 دی 1393

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

گنجینه سجلی مفاخر اصفهان رونمایی می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: گنجینه سجلی مفاخر اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  تورج حاجی‌رحیمیان در حاشه جلسه علنی شورای شهر اصفهان و با اشاره به 3 دی، روز ثبت‌ احوال اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت کنونی ما مدیریت هویت در فضای مجازی بوده و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند که باید اتقان اسناد هویتی مردم ایران صورت پذیرد، این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال نمایی بیرونی دارد که شاید صدور شناسنامه و اسناد هویتی یکی از مصادیق آن باشد، تصریح کرد: وظیفه ما تنها صدور شناسنامه نبوده و صدور اسناد هویتی و سجلی نیز از جمله وظایف ثبت احوال است. یکی از سازمان‌های برتر در بحث IT کشور، سازمان ثبت احوال بوده و ما بحث صدور کارت هوشمند ملی که یکی از پروژه‌های مهم IT در کشور بوده را در دستور کار داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه 40 درصد مراجعات به ثبت احوال استان مربوط به شهرستان اصفهان است، ادامه داد: ثبت وقایع ازدواج، فوت، طلاق و تولد، تولید و انتشار آمار جمعیتی و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در موضوع هویت و تابعیت از جمله وظایف اداره ثبت احوال است.

وی خاطرنشان کرد: گنجینه‌ای از سندهای سجلی مفاخر استان در اداره ثبت احوال وجود داشته که با کمک فرهنگسرای شهرداری می‌توانیم در این حوزه اقدامات فرهنگی متعددی انجام داده و اکنون نیز شناسنامه نمادین شهدا را داریم که به خانواده شهدا می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.