سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 14:25 - شنبه 13 دی 1393

رسانه ملی یا خطبه و نامه و خطابه های شخصیت خاص؟!

کدامیک علائم تفرقه را منتشر می کنند؟!

بیان این سخنان درست چند روز بعد از پاسداشت و بزرگداشت حماسه جاودانه نهم دی و پرداخت خوب و ارزنده رسانه ملی درباره فتنه آن سال و حماسه همان سال بار دیگر تازه کردن همان داغی است که هر چند برخی خواص را داغ کرد اما انگار هنوز برخی را خوب داغ نکرده است!

صاحب نیوز – عبادالله مهاجرانی/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پیامبر رحمت و مدارا که صبح پنج شنبه در دانشگاه تهران برگزار شده بود در سخنانی تأمل برانگیز صدا و سیما را با نسبت پخش علائم اختلاف و تفرقه مورد انتقاد قرار داد.

وی که در همایش پیامبر رحمت و در مناسبتی نیکو یعنی هفته وحدت سخنرانی کرده است این بار هم فروخورده های سربسته آن سال هایش را بر سر یکی دیگر از ارکان اصلی رسانه ای نظام خالی کرده است.

سخنانی که هر چند خیلی کوتاه در لابلای ایرادات نامبرده در این همایش بر زبان جاری شده اما همین کافی بود تا بوق های تحت زنجیر جریان کدخدا دوست که این روزها به برکت دولت تدبیر سر از سوراخ موش برآورده اند تیتر و عکس های یک و دویشان را به همین چند کلمه ای که اتفاقا خودش بوی تفرقه و عصبیت می دهد اختصاص دهند.

اما شخصیت معروف که این روزها او نیز به برکت همین دولت تدبیر زیاد این طرف و آن طرف می رود و از سر ناچاری همان خطبه هایی که خود را از آن محروم کرد را هر جا بشود خطابه می کند، خود چه هدفی از این سخنان که بلافاصله در زنجیرواره های جیره خوار خواص خاص (!) باز نشر می شود دنبال می کند.

آیا هدف ایجاد وحدت و آرامش است و باز آیا باز هم باید منتظر بود و آن روی سکه ای را که مدتی این رو و چند صباحی آن رویی می شود را دید؟!

وی در این همایش ابتدا از تندروی ها و خشونت ها در ممالک اسلامی و ضرورت اتحاد سخن می گوید و بعد از آن به سراغ انقلاب اسلامی و آثار و برکات آن برای داخل و خارج کشور می رود و به یکباره مدعی می شود: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست!

هاشمی‌رفسنجانی دروغ، ظلم و زندان بی‌جهت را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح می کند: اختلاف نظر اگر در حد بحث بماند مفید است، اما وقتی به عمل و کار فیزیکی بگذرد و از حدی تجاوز کند به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

دقت در همین چند سطر سخنان هاشمی رفسنجانی از چند زاویه قابل بررسی است:

اول اینکه بعد از همان آخرین خطبه نماز جمعه و همان سیاه نویس بدون سلام وی به رهبر انقلاب در آشوب و فتنه شوم همان سال، هاشمی از متن به حاشیه رسانه ملی کشیده شد. حاشیه ای که با وجود تخلفات و فتنه انگیزی های اعضای خانواده اش حاشیه ای بر حاشیه شد.

یادآوری انتشار لحظه به لحظه خبرهای مربوط به بازگشت م. ه. ر به ایران که از سوی یکی از همان رسانه هایی که حضرت آیت الله معتقد به انتشار علائم تفرقه از آن نیست در اینجا مانند سخنان وی در همین همایش که به یکباره در اثنای کلام رانده شد خالی از لطف نیست.

در ثانی وی معتقد است صدا و سیما چیزهایی به خورد مردم می دهد که اصلا نبوده و آن را خدمت به نظام و انقلاب نمی داند که باز جای بسی خرسندی ای از رسانه ملی است که مشخص است چیزهایی که به خورد ملت عزیز داده که دقیقا مطابق با ارزش ها و آرمان های نظام بوده است چرا که اگر اینگونه نبود به یقین جناب هاشمی رفسنجانی به ذکر مصداقی علائم اختلافی پخش اشاره می کرد تا شاید همان رسانه های تحت زنجیر یا آن طرف آبی، خورد و خوراکی بیشتر از چند تیتر و یک پاراگراف برایشان فراهم شود.

و نکته سوم بیان این سخنان درست چند روز بعد از پاسداشت و بزرگداشت حماسه جاودانه نهم دی و پرداخت خوب و ارزنده رسانه ملی درباره فتنه آن سال و حماسه همان سال بار دیگر تازه کردن همان داغی است که هر چند برخی خواص را داغ کرد اما انگار هنوز برخی را خوب داغ نکرده است که دست کم اگر نفسی می کشند و اعتبار و شخصیت و قدرتی دارند به برکت همین عوام است. همین عوام …

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.