سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 13 دی 1393

برای اینکه بیشتر عمر کنید بیشتر بایستید

نسبت زمانی که نشسته‌اید و ایستاده‌اید با خطر ابتلا به مرگ زودرس و مخصوصاً با ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بارها در مطالعاتی که توسط محققان انجام شده، گفته شده است «بی حرکت بودن برای سلامت بدن مضر است و فعالیت بدنی حتی در حد کم برای سلامت بدن مفید است».

محققان آمریکایی دانشگاه پنسیلوانیا در مورد نشستن زیاد و ارتباط آن با مرگ زودرس تحقیقاتی انجام داده‌اند. آنها از سال 1981 رفتار روزمره 17 هزار نفر بین سنین 18 تا 90 ساله را مورد بررسی قرار دادند؛ یک سری اطلاعات مانند: مدت زمان ایستادن در طول روز، مصرف الکل و سیگار و فعالیت بدنی این افراد در شروع مطالعه جمع آوری شد؛ سپس مرگ و میر به دلایل مختلف، مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از سرطان ثبت شد.

نتایج منتشر شده در نشریه بین المللی پزشکی نشان داد میزان مرگ و میر در طول این مدت به دلیل بیشتر بودن زمان ایستادن نسبت به زمان نشستن کاهش یافته بود؛ که این موضوع در مورد بیماری‌های قلبی عروقی درست است اما برای سرطان اینگونه نبود و عدم فعالیت نیز در این افراد، دلیل دیگر مرگ و میر زودرس بوده است که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دکتر «کوری» یکی از محققین دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده این پژوهش گفت: سعی کنید تا آنجا که ممکن است برای برخی از کارها و وظایف که نشسته انجام می‌شوند به جای نشستن بایستید و افرادی که کارهای دفتری دارند سعی کنند پس از حداقل یک ساعت، به مدت چند دقیقه راه بروند یا بایستند؛ در حال حاضر این کار می‌تواند برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی مفید باشد.

منبع: Journal international de medicine

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.