سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - شنبه 13 دی 1393

معاون دادگستری اصفهان: محاکم، موظف به پذیرش وکلای کارآموز هستند

معاون قضائی دادگستری استان اصفهان گفت: براساس توافقات انجام شده بین کانون وکلای دادگستری اصفهان و دادگستری کل استان، محاکم قضائی و دادگاهها موظف به پذیرش وکلای کارآموز برای گذراندن دوره های آموزشی هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ ‘ احمد علی تفویضی ‘ در آیین تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان صفهان ، افزود: بر این اساس، وکلای کارآموز معرفی شده از سوی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، از طریق معاونت آموزش دادگستری استان برای گذراندن دوره های آموزشی به شعب و دادگاههای استان معرفی می شوند.

وی، وکیل را جزئی از دستگاه قضائی دانست و افزود: وکیل همانند سایر دست اندرکاران امور قضا ، برای بسط و گسترش عدالت در جامعه تلاش می کند.

معاون قضائی دادگستری استان اصفهان، تصریح کرد: وکیل ، قضای را برای اجرای عدالت کمک می کند و نقش او، متفاوت با سایر اقشار جامعه است.

وی وی با اشاره به اینکه وکیل در شغل حرفه ای خود با موکل ، قاضی و جامعه ارتباط مستقیم دارد، افزود: تلاش وکیل ، تعهد به وظیفه و نه به نتیجه است لذا باید از تمام علم و کوشش خود برای احقاق حق موکل، استفاده کند اما در مقام قاضی قرار نگیرد.

تفویضی افزود: وکیل باید با موکل خود صادق و شفاف عمل کند و حدود وظایف خود را برای موکل تشریح کند و وی را از وضعیت موجود آگاه کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاکی و متشاکی به جای آنکه بدنبال وکیل باشند بدنبال کار چاق کن هستند لذا وکلا باید نقش خود و دادرس را برای موکل توضیح دهند.

معاون قضائی دادگستری استان اصفهان افزود: ممکن است مثل هر شخص دیگری، قاضی در صدور رای مرتکب اشتباه شود اما مراحل دادرسی در مقام بالاتر وجود دارد و برای جلوگیری از بروز مشکلات باید وکیل و موکل از روند قضا، شناخت کافی داشته باشد.

‘ حسن صرام ‘ معاون کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی از دوره های آموزشی برگزار شده در این کانون برای کارآموزان، افزود: وکیل مامن افراد مایوس است و برای احقاق حق و برقراری عدالت باید صبور باشد.

وی با اشاره به اینکه وکلای کارآموز برای کسب تجربه به حضور مستقیم در دادگاهها برای آشنایی با مراحل دادرسی دارند، خواستار همکاری دادگستری استان برای فراهم کردن زمینه حضور وکلای کارآموز در محاکم قضایی استان شد.

 انتهای پیام
منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.