سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 13 دی 1393

معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

اختصاص ۱۰۰هزارمیلیاردتومان به طرح‌های آب/ کاهش پروژه‌های جدید در سال۹۴

معاون وزیر نیرو از تزریق ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان منابع برای اجرای طرح‌های مختلف در بخش آب و تاسیسات آب و فاضلاب خبر داد و گفت: به جای طرح های جدید باید بهره برداری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛، رحیم میدانی با بیان اینکه موضوع بهره‌ برداری آب سال‌ هاست که مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است و باید هزینه لازم برای بهره‌ برداری اصولی را تامین کنیم، اظهار داشت: بهره‌ وری بدون توجه به موضوع بهره‌ برداری حاصل نمی‌شود، اما هم‌ اکنون بهره‌ برداری در پایان مراحل یک طرح قرار دارد؛ در حالی‌ که باید از مرحله پیدایش پروژه به فکر نحوه بهره‌ برداری از آن باشیم.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه باید هزینه لازم برای بهره‌ برداری اصولی از سرمایه‌ گذاری‌ های انجام‌ شده در بخش آب و تاسیسات آب و فاضلاب را تامین کنیم، بیان داشت: نزدیک به ۳ دهه است که در مورد پایداری آب صحبت می‌شود و در راهبردها و سیاست‌ های کلان بر این موضوع تاکید شده، اما توسعه پایدار دارای نشانه‌ هایی است که این موضوع در بخش آب تبیین نشده و مشخص نیست این بخش چه اندازه به الزام‌های توسعه پایدار عمل کرده است.
میدانی با تاکید بر ارتقای بهره‌ وری در بخش آب، گفت: تاکنون افزون‌ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ های مختلف در بخش آب و تاسیسات آب و فاضلاب سرمایه‌ گذاری شده است، اما در دوره بهره‌ برداری حمایت لازم از این سرمایه‌ گذاری‌ ها انجام نمی‌شود؛ ما باید هزینه لازم برای بهره‌ برداری اصولی را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت‌ های آب و فاضلاب از نظر بهره‌ برداری ضعیف و وابسته به دولت هستند تصریح کرد: رویکرد جدید دولت در بهره‌ برداری در بودجه سال ۹۴ مشخص است و در لایحه بودجه بخش آب کشور طبق اعلام و تایید مرکز پژوهش‌ های مجلس، بر رویکردهای غیرسازه‌ای متمرکز شده که یکی از بخش‌ های مهم توجه به موضوع بهره‌ برداری است.
این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: در فقدان توجه به بهره‌ برداری و کارهای غیرسازه‌ای نمی‌توان به بهره‌ وری رسید و این امر سال‌ هاست که از سوی وزارت نیرو در دست پیگیری است، اما تاکنون توجه لازم نشده است.
میدانی تصریح کرد: تغییر رویکرد باید در سطح کلان انجام شود و خدمتگذاران بخش آب باید نگاه خود را نسبت به مسائل و نیازهای بخش آب عوض کنند؛ به جای اجرای طرح‌ های جدید باید توجه به بهره‌ برداری معطوف شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا یکی از مسائل مهم ‌بهره‌برداری را ظرفیت‌ سازی در این بخش عنوان کرد و افزود: باید در ساخت تاسیسات جدید، استفاده از فناوری‌ های روز در راس برنامه‌ ها قرار گیرد و در این مسیر وظیفه اصلی بر دوش همکاران ستادی و اجرایی شرکت‌ ها است تا با اقدام خود رویکرد جدید دولت در مسیر توسعه و ارتقای مقوله بهره‌ برداری تداوم یابد.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.