سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 13 دی 1393

سخنگوی سابق شورای نگهبان:

لجاجت سران فتنه حوادث سال ۸۸ را طولانی کرد

سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: در طول ۸ ماه فتنه هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری نسبت به رفع مسئله از سوی مقامات مسئول انجام نشده و لجاجت طرف مقابل سبب طولانی‌شدن قضیه شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباسعلی کدخدایی در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون وقایع فتنه 88 در پاسخ به پرسشی پیرامون محاکمه سران فتنه اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم محاکمه سران فتنه بوده چراکه باید در مقابل اقداماتی که انجام دادند، پاسخگو باشند. بعد از حصر محاکمه‌ای وجود خواهد داشت اما اینکه نتیجه آن چه باشد، ما هم تابع مرجع قضایی هستیم.

وی پیرامون حضور افراد صاحب منصب در انقلاب در فتنه 88 بیان کرد: در فتنه گرد و غباری ایجاد می‌شود که حق از باطل قابل تشخیص نبوده و در فتنه 88 برخی مقامات نزد ما می‌آمدند تا جویای حقیقت شوند و اینکه برخی مقامات سابق درگیر فتنه شدند به دلیل این بوده که دشمن فهمیده از کجا و چگونه سرمایه‌گذاری کند.

کدخدایی گفت: در سال 84 برخی اعضای شورا به صورت مکتوب بیانیه‌ای برای حمایت از کاندیدای خود بیرون دادند و ما نیز به آنها تذکر دادیم اما این مسائل سال 88 اتفاق نیفتاد.

سخنگوی سابق شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی پیرامون اینکه باتوجه به برخی اشکالاتی که از گذشته در برخی کاندیداهای سال 88 وجود داشت، چرا شورای نگهبان رای به صلاحیت آنها داد، اظهار داشت: شورای نگهبان عالم به غیب نبوده و ما بر اساس اسناد و مدارک نظر می‌دهیم و مسائل مختلفی در شورا مطرح شد و جمع بندی کار به رای اعضای شورا برمی‌گردد و این شخص رای لازم را داشت و نمی‌توانستیم اعلام کنیم که ایشان رای نداشته و نیز نمی‌دانستیم اقدامات ایشان به فتنه عظیم منجر می‌شود.

وی پیرامون دلیل رد صلاحیت رحیم مشایی و آیت الله هاشمی در انتخابات 92 گفت: شورای نگهبان بررسی‌های خود را انجام داده و هرکدام از اعضای شورا از هرکدام از کاندیداها تحلیلی داشته و یک رأی هم دارند و اینکه چرا اعضایی از شورا به شخصی رأی داده یا نه به خود شخص مربوط بوده و در نهایت بر اساس رای صلاحیت شخصی رد یا تایید می‌شود.

کدخدایی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اقدامات نظام و شورای نگهبان فتنه 8 ماه به طول انجامیده و آیا در این مسیر کوتاهی هم صورت گرفت یا خیر، بیان کرد: نظام هر اقدامی که برای رفع مسئله مفید بوده و نیز هرکاری که به فکر ما می‌رسید، برای رفع مشکل انجام داد.

وی بیان کرد: بحث‌های رهبری در این زمان دقیق و مرتبط با فتنه بوده و پیشنهادات ما نیز دقیق بود و در آن مقطع هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری نسبت به حل مسئله از سوی مقامات مسئول انجام نشده و لجاجت طرف مقابل موجب طولانی‌شدن قضیه شد.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه اقدامات برخی کاندیداها موید این بود که حادثه‌ای در راه است، خاطرنشان کرد: در مجموع معتقدیم که هرکسی در این قضیه دخالت داشته باید در محکمه به اتهاماتش رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.