اصفهان شرق

راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا

کدخبر: 48261
1393/10/13 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق؛ علی حیدری در آئین رونمایی از کتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به فعالیت‌ها و پروژه‌های 11 سال گذشته ستاد بازسازی عتبات عالیات و ایجاد بستر مناسب برای دسترسی آسان زائران حرم‌های مطهر اظهار داشت: خوشبختانه ستاد بازسازی عتبات عالیات توانست در ایجاد فضای خدماتی برای زائران حرم‌های اهل بیت به بهترین شکل عمل کند و این بار را به خوبی به دوش بکشد. البته بسیاری از این پروژه‌ها با کمک‌های مردم و اعتماد آنها صورت گرفت.

وی نماد این فعالیت‌ها را پذیرایی از زائران پیاده اربعین دانست و گفت: اسکان زائران پیاده اربعین و ایجاد فضاهای مناسب برای رفاه حال آنان را می‌توان از فعالیت‌های این ستاد برشمرد و آن را نمادی از این فعالیت‌ها برشمرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از ساخت و توسعه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بالغ بر 200 هزار متر مربع فضای ساخت مذهبی و متناسب با معماری گذشته دارد.

وی پیرامون دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات افزود: راه‌اندازی بیمارستان 120تخت خواب حضرت سجاد (ع) در کربلا و بهره‌برداری از درمانگاه حضرت زینب (س) در کربلا از دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان با اشاره به بازسازی حرم مطهر عسگرین از سوی این ستاد خاطرنشان کرد: حرم مطهر عسگرین با قدرت در حال بازسازی بوده و امیدوار هستیم در ماه‌های آینده فضاهای مختلف به فضای فعلی این حرمین الحاق شود. البته تمرکز ویژه‌ای هم در سامرا و بازسازی حرم‌های این شهر داریم.

وی پیرامون فعالیت‌های هنری و فرهنگی این ستاد اظهار داشت: ایجاد کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در دانشگاه اصفهان که کتیبه قتلگاه حرم امام حسین (ع) در آن ساخته شد و ساخت کارگاه بافت فرش کاشان برای بافت فرش‌های مورد استفاده در حرم‌ها که بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه داشته، از جمله فعالیت‌های هنری و فرهنگی ستاد است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم