سرویس: تولیدی » خبر پوششی 15:41 - پنجشنبه 11 دی 1393

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیان حرف حق در حوزه ی رسانه از روحیه بسیجی نشات می گیرد

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران در حوزه ی رسانه با داشتن روحیه بسیجی حرف حق را بدون محافظه کاری بیان می کنند ولو اینکه سرزنش شوند.

به گزارش اصفهان شرق: سیدمحمد حسینی در همایش بسیج و رسانه با اشاره به روحیه ی بسیجی از دوران دفاع مقدس تا امروز اظهار داشت: در بیان رهبر معظم انقلاب بسیج شجره ی طیبه نامیده می شود و میوه ی این درخت تنومند در دسترس و فرارتر از مرزهای جغرافیایی و حتی در لبنان و غزه هویدا است و اجتماع اربعین حسینی رزمایش بسیجیان جهان اسلام و مکتب اهل بیت بود.

 
وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیشرفت علمی و صداقت و شهامت از روحیه ی بسیجی نشات می گیرد و در حوزه ی رسانه ای کشور خبرنگار با داشتن این روحیه حق را تشخیص داده و بدون محافظه کاری به احقاق حق مردم می پردازد و منافع نظام را بر منفعت شخصی مقدم می دارد.

 
وی با ذکر اهمیت کار بسیجی در هر زمان خاطر نشان کرد: بسیجی به عنوان مصلح سنگر را می شناسد و با بصیرت و بینش می داند که اگر کوتاه بیاید دشمن رحم نخواهد کرد و دشمن به خاطر این روحیه ملت ایران است که کینه و دشمنی خود را ادامه می دهد.

 
حسینی پیروزی را ثمره ی داشتن روحیه ی بسیجی عنوان و تصریح کرد: بسیج و سپاه برخواسته از نیروی مردمی است و مهم داشتن تفکر بسیجی در افراد و در همه ی زمینه هاست تا بتوان به پیروزی رسید و برخی افراد به واسطه ی نا آگاهی و بی بصیرتی توان تشخیص حق از باطل را از دست داده و بازیکن زمین دشمن شدند.

 
حسینی توضیح داد:‌ توجه به ابعاد مختلف فتنه دشمن از ویژگی‌های روحیه بسیجی است بر این اساس وظیفه خبرنگاران در راستای قوت نظام و اسلام در جهان و روشن کردن ماهیت خبیث و کثیف مستکبران است.

 
وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در فتنه 88 مثلث عبری، عربی و غربی که علیه نظام وحدت کرده بودند شکست خورد و با اقتدار و افزونی قوت نظام اسلامی ماهیت استکباری سران دول این مثلث بر همگان روشن و مشخص شد.

 
وی تصریح کرد: در فتنه 88 عده‌ای براساس غفلت و جهالت در میدان دشمن بازی کردند و بر این اساس برخی خواص نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند، در سال 84 و 88 برخی خواص بر بصیرت و تصمیم مردم تمکین نکردند.

 
حسینی با اذعان به اینکه برخی ایرادات و اشکالات و مخالفت‌های مدنی صورت گرفته توسط برخی خواص در انتخابات 84 و گفتن این جمله که «نتایج را به خدا واگذار می‌کنم» نخستین جرقه‌های فتنه 88 و آشوب علیه نظام زده شد‌‌، یادآور شد: در حماسه 9 دی همچون سنوات دیگر و عرصه‌های متعدد رقم خورده دیگر سیاسی و دینی مردم ایران بر مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی اثبات شد، اصرار بر دلایل واهی و توهمات توسط دیگران در سال 88 بدعتی بود که با هوشیاری رهبری پذیرفته نشد.

 
وی یادآور شد: فتنه‌گران با اقدامات و عمل‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 88 کاری کردند که مدت‌ها بود دشمنان خارجی از انجام آن مستأصل شده بودند.

 
حسینی افزود: فتنه‌گران در فتنه 88 به گونه‌ای رفتار کردند و سخن گفتند که دشمنان خارجی قسم‌خورده نظام را به وجد آوردند و زمینه رقص و پای‌کوبی آنها را فراهم کردند و این جرم کمی نیست.

 
وی تصریح کرد: بیان نقاط قوت و ضعف و انتقاد در کنار حفظ حرمت و شأنیت و عزت نظام و مصالح ارزشمند است و ما معتقدیم که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

 
وزیر سابق ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: پروژه کشت‌ سازی، ترویج شایعات، دامن زدن به اختلافات، تشویش اذهان عمومی و دروغ‌سازی از جمله ترفند‌های دشمنان غربی و فتنه‌گران در فتنه88 بود.

 
وی اضافه کرد: از ویژگی‌های یک بسیجی که در حوزه رسانه متبلور می‌شود، صبر و تحمل، ایستادگی، مقاومت و عشق به کار و رعایت اصول و چهارچوب‌ها است.

 
حسینی تاکید کرد: بسیج امروز به یک فرهنگ عمومی برای جامعه ما مبدل شده و یکی از دستاورد‌های بسیج، دشمن‌شکنی آن و مقابله با تهاجمات آنها است.

 
وی افزود: بسیج از چنان دستاورد‌ها و برکاتی برخوردار است که حتی خشم دشمنان داخلی را درآورده است، به نحوی که یکی از گزینه‌های معرفی‌شده از سوی دولت به مجلس برای وزارت علوم، سند مکتوبی را مبنی بر مخالفت برای ادامه حضور بسیج در فضای دانشگاه‌ها امضاء کرده بود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.