سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:03 - جمعه 12 دی 1393

استاندار اصفهان:

ایجاد مدیریت واحد بر میدان نقش‌جهان اصفهان تصویب شد

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایجاد مدیریت واحد بر میدان نقش‌جهان اصفهان تصویب شد، گفت: با توجه به ظرفیت مناسب میدان نقش جهان، مدیریت واحد بر این میدان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛رسول زرگرپور در حاشیه برگزاری کارگروه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه گردشگری ضروری است، اظهار داشت: توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه گردشگری ضروری بوده و برای توسعه صنعت توریسم، باید این مناطق گردشگری را در مناطق مختلف استان مثل کمپ عشایری سمیرم و دیگر مناطق تعیین شده ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد مدیریت واحد میدان امام(ره) اصفهان ادامه داد: این مدیریت تا یک ماه آینده توسط استاندار معرفی شده و وظیفه ایجاد هماهنگی بین ارگان‌ها و مشاغل موجود در این میدان را بر عهده دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت ساماندهی مراسم‌هایی که در میدان امام (ره) برگزار می‌شود، گفت: بر این اساس با تشکیل مدیریت واحد به غیر از ساماندهی مشاغل و فعالان این میدان، برخی از مراسم‌هایی که ضرورتی ندارد در این میدان برگزار شود از این میدان حذف و به محل‌های دیگر انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد مزاحمان میدان امام در دست اقدام قرار گرفته، افزود: مشاغل غیر مرتبط با صنایع دستی و سوغات اصفهان به جز راسته طلافروشان، کفاشان و آهنگران از این میدان برچیده می‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه در طرح آمایش سرزمین استان اصفهان محور توسعه این استان گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و ایجاد کریدور علم و فناوری برای 5 سال آینده تعریف شده، بیان کرد: با همکاری مسئولان استان در شورای برنامه‌ریزی برنامه‌هایی برای تحقق مباحث گردشگری صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری در استان افزود: در حال حاضر ایجاد هتل و افزایش تعداد تخت‌خواب هتل‌ها از اولویت ایجاد این زیر ساخت‌ها است.

استاندار اصفهان با تأکید بر ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب گفت: با اعلام تقاضای یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد شرایط مناسب برای کویر نوردان در این منطقه در آینده‌ای نزدیک تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی هتل‌های استان اصفهان 12 هزار و 500 تخت است، تصریح کرد: گاهی اوقات به ویژه در تعطیلات نوروز این ظرفیت به 20 هزار تخت خواب تبدیل می‌شود. در حال حاضر حدود 10 هتل نیمه کاره در استان وجود دارد، تکمیل این هتل‌ها می ‌تواند 3 هزار و 500 تخت به تعداد تخت‌های هتل استان اصفهان اضافه کند.

زرگرپور با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته سرمایه‌گذاران هتل سازی در اصفهان افزود: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران از تسهیلات در نظر گرفته شده در سال جاری کلنگ 5 هتل 4 تا 7 ستاره در اصفهان به زمین خواهد خورد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.