سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - جمعه 12 دی 1393

حسین زاده خبر داد

جمع آوری ۳۰ درصد از موتورسیکلت های شهر اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برنامه ریزی برای جمع آوری ۳۰ درصد از موتورسیکلت‌های متخلف شهر اصفهان به ویژه در محدوده طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ حسین حسین زاده در ستاد ساماندهی موتورسیکلت سواران استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد با اشاره به تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اصفهان اظهار داشت: ۶۰ درصد از این موتورسیکلت‌ها در شهرستان اصفهان تردد می‌کنند و پس از آن نیز کاشان و نجف آباد دررده های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر تصادفات موتورسیکلت‌ها ۱۵۶ نفر در سطح استان کشته شده‌اند، گفت:  در این بازه زمانی بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح استان از حوادث تصادف با موتورسیکلت مجروح شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به ظرفبت‌های موجود در اصفهان چهره شهر به لحاظ تمهیدات ترافیکی زیبنده نیست، ادامه داد: با توجه به نظر سنجی‌های صورت گرفته، شهروندان و همچنین توریست‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنند، وضعیت زیرساخت‌های ترافیکی شهر اصفهان را دچار اشکال می‌بینند.

۶۴ هزار و ۹۰۰ موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های اصفهان

وی با اشاره به وجود ۶۴ هزار و ۹۰۰ موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان اصفهان افزود: مالکان بیش از ۹۰ درصد از این موتورسیکلت‌ها تمایلی به بازپس گرفتن وسایل نقلیه خود ندارند و از این رو این موتورسیکلت‌ها فضای پارکینگ‌ها را اشغال کرده و در حال حاضر ظرفیت پذیرش موتورسیکلت جدید در پارکینگ‌ها را نداریم.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌های نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند پس از مدتی توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) ساماندهی می‌شوند، ادامه داد: موتورسیکلت‌هایی که مدل ۸۵ به بالا باشند دوباره به فروش می‌رسند و موتورسیکلت‌های ۸۵ به پایین نیز برای اسقاط به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی نحوه ساماندهی موتورسیکلت‌ها توسط ستاد اجرایی حضرت اما (ره) را از آنجایی که دوباره این موتورسیکلت‌ها وارد جامعه می‌شوند را دچار اشکال دانست و افزود: ضروری است که قوانین ساماندهی این موتورسیکلت‌ها به صورت دیگری تغییر پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۴ کارخانه تولید موتورسیکلت در اصفهان افزود: موتورسیکلت‌های تولید شده در این کارخانجات اصولا استانداردهای مورد نیاز را رعایت نمی‌کنند.

وی افزایش هماهنگی میان سازمان‌‌ها و ارگان‌های مرتبط در حوزه ترافیک و ساماندهی موتورسیکلت‌های شهر اصفهان را ضروری دانست و بیان داشت: در حال حاضر  پلیس راهور توان جمع آوری ۳۰ درصد از موتورسیکلت‌های اصفهان را دارد.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به کمبود پارکینگ و یدک کش برای جمع آوری موتورسیکلت‌های متخلف در شهر اصفهان افزود: از این رو از شهرداری اصفهان تقاضا داریم نسبت به تامین فضای مورد نیاز برای نگهداری موتورسیکلت‌ها و یدک کش همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.