سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 12 دی 1393

استاندار اصفهان:

برداشت‌های غیر مجاز در حوضه آبریز زاینده‌رود باید کنترل شود

استاندار اصفهان گفت: مشکلات و پیشرفت‌های صورت گرفته در‌باره حوضه آبریز زاینده‌رود باید به صورت شفاف برای مردم بیان شده و برداشت‌های غیرمجاز در حوضه آبریز زاینده‌رود باید کنترل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار مهرزاد احسانی، مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود با وی اظهار داشت: مسائل مربوط به رودخانه زاینده‌رود باید به صورت شفاف برای مردم توضیح داده شود تا مردم در جریان اقدامات صورت پذیرفته و نیز مشکلات جاری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت نیرو مسئولیت مدیریت و تصمیم‌گیری درباره حوضه آبریز زاینده‌رود را به طور کامل بر‌ عهده دارد، افزود: مدیریت ارشد استان اصفهان به مدیریت یکپارچه در این حوضه اعتقاد داشته و باید با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و فنی از بی‌برنامه‌گی‌های احتمالی جلوگیری و نسبت به احیای حوضه اقدام شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برداشت‌های غیر‌مجاز وسیع در حوضه آبریز زاینده‌رود بیان کرد: مدیریت و مردم استان اصفهان از وزارت نیرو انتظار دارند که نظارت کافی و برنامه‌ریزی لازم برای کنترل برداشت‌ها از ابتدا تا انتهای حوضه آبریز زاینده‌رود داشته باشد و همه برداشت‌های غیر‌مجاز که به طور کامل شناسایی شده‌اند را تا 2 ماه آینده مسدود سازد.

وی با تأکید بر اینکه باید نصب کنتورهای هوشمند هرچه سریع‌تر انجام شود، تصریح کرد: با نصب این دستگاه‌ها مردم متوجه برخورد و عزم جدی دولت در این زمینه می‌شوند.

زرگرپور گفت: اگر درباره اجرایی کردن تصمیمات کمیسیون هماهنگی و کارگروه آن ظرف مدت 2 ماه اقدام عامل صورت نپذیرد، مشکلاتی را در پیش دارد.

وی به مصوبات طرح اصلاح الگوی کشت اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت نیرو موظف بوده که اقدامات انجام شده از سوی جهاد کشاورزی را پیگیری و تکلیف این مصوبات را روشن کرده و با اتخاذ تصمیمات اساسی در کارگروه مربوطه ، نتیجه را به مردم و مدیریت استان اعلام کند.

زاینده‌رود اصلی‌ترین نماد مبلمان شهری اصفهان است

مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود نیز در این دیدار اظهار داشت: زاینده‌رود اصلی‌ترین نماد مبلمان شهری اصفهان بوده و اگر بارش‌ها به صورت متناوب انجام شود، شاهد جریان آب این رودخانه در استان اصفهان هستیم.

مهرزاد احسانی افزود: متأسفانه بیش از یک ماه است که بارش‌های خوبی را در استان شاهد نبوده‌ایم و انتظارات درباره میزان بارش‌ها تحقق نیافته و با این شرایط‌، مشکلاتی را در پیش داریم و باید در زمینه وضعیت رودخانه تصمیم‌گیری جدیدی صورت پذیرد که این امر ظرف چند روز آتی در تهران صورت می‌پذیرد.

وی بر کنترل همه برداشت‌های غیر‌مجاز تأکید کرده و برای تحقق این امر قول مثبت داد.

در ادامه این دیدار، کارگروه کمیسیون هماهنگی با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.