اصفهان شرق

روزانه 95 نفر به زندان‌های استان اصفهان وارد می‌شوند

کدخبر: 47976
1393/10/11 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رمضان امیری  در جلسه هیئت‌مدیره و هیئت امنای خیریه امام موسی کاظم (ع) با اشاره به اینکه زندان‌ها با حجم ورودی و خروجی زندانیان به صورت روزانه، ماهانه و نیز سالانه رو‌به‌رو هستند، اظهار کرد: تعداد خروجی‌ از زندان در حد کمتری از ورودی‌ها است، چنان که همیشه نیمی از جمعیت ورودی در زندان ماندگار هستند.

وی افزود: 45 درصد از زندانیان مجرد و 55 درصد متاهل هستند که از این تعداد مجردان 20 درصد آنها تنها نان‌آور خانه هستند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: روزانه به طور میانگین 95 نفر به زندان‌های استان اصفهان وارد می‌شوند که باید از هر لحاظ شرایط حضور آنها در زندان فراهم باشد و این در حالی است که در 9 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 6 درصدی ورودی زندانیان در سال جاری رو‌به‌رو بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گزارش عملکرد فعالیت خیریه امام موسی کاظم (ع) به زندانیان و خانواده‌های آنها اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور با هدف بهبود فضای فیزیکی و ارتقای فضای بهداشتی، عمرانی و نیز معیشتی و در راستای ارتقای آگاهی و فرهنگ زندانیان توانستیم تجهیزات و نیازهای لازم آنها را بر طرف کنیم.

امیری با اشاره به تدوین و تصویب اساسنامه هیئت موسس خیریه و ثبت آن در سال 91، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر اصفهان در شهرستان‌های خمینی‌شهر، شهرضا، گلپایگان، فریدن و خوانسار خیریه‌ای در زندان‌های این شهرستان‌ها ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به تراکم جمعیت کیفری در زندان‌های استان و همچنین نیاز شدید کمک رساندن به مددجویان، افزود: خیران اصفهانی اعلام آمادگی کردند تا نسبت به تامین مصالح ساخت‌و‌ساز برای بهسازی و نوسازی فضاها و همچنین اجرای طرح‌های ساختمانی و عمرانی در زندان مرکزی کمک کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: مشارکت در احداث بیمارستان 40 تخت‌خوابه شهدای هفتم تیر زندان مرکزی به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، مشارکت در احداث خوابگاه 800 نفره و مجموعه فرهنگی پیشرفته به مساحت 800 مترمربع و حمام 80 دوشه زندان مرکزی اصفهان از جمله اقدامات صورت گرفته با همکاری خیران در زندان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به ساخت موتورخانه حمام عمومی و اهدای دو دستگاه آمبولانس توسط مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بیان کرد: در ماه رمضان جاری توسط خیریه امام موسی کاظم (ع) سبد کالا نیز در حد وسیع به خانواده‌ زندانیان اهدا شد.

امیری، افتتاح مهدکودک بند نسوان و راه‌اندازی 21 واحد برای ملاقات شرعی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته این خیریه عنوان کرد.

وی در ادامه نیز به بدهی 2 میلیاردی زندان‌های استان به بیمارستان‌های اصفهان اشاره کرد و گفت: البته در سال گذشته با مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان جمع‌آوری شده توسط خیران 520 نفر زندانی از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به برخی از مشکلات زندان‌های استان پرداخت، افزود: بزرگ‌ترین مشکل زندانیان در حال حاضر اشتغال است، چنان که در اردوگاه حسن‌آباد 4 هزار زندانی وجود دارد که از این تعداد برای 500 نفر اشتغال ایجاد شده و برای 200 نفر دیگر هم تا 10 روز آینده اشتغال ایجاد می‌شود اما با این وجود هنوز سه هزار نفر در این زندان بیکار هستند.

وی بهبود فضای فیزیکی زندان و مشکلات بهداشتی درمانی را از دیگر مشکلات زندان برشمرد و تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته به استان برای بخش درمان و سلامت زندانیان کافی نیست و باید در این زمینه خیران وارد شوند.

امیری به پاره‌ای از مشکلات بند نسوان اصفهان اشاره و افزود: در حال حاضر 300 زن زندانی در اصفهان وجود دارند که از جمله نیازهای آنان نیاز به پزشک زنان و زایمان و امام جماعت است.

وی در پایان ضمن درخواست همکاری از خیران اضافه کرد: امید داریم در آینده خیریه امام موسی کاظم (ع) بتواند جهت ثبت طرحی جهانی سند افتخاری در عرصه زندان‌بانی اسلامی را کسب کند.

انتهای پیام

منبع:فارس