سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 11 دی 1393

معاون جهاد دانشگاهی اصفهان:

جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: نخستین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود در ۲ بخش آزاد و وی‍ژه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ داریوش اسماعیلی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به خشکی زاینده‌رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم اظهار داشت: زاینده‌رود نقش بی‌‌‌بدیلی در تمدن و فرهنگ و تاریخ این شهر دارد و باید به مشکلات آن به صورت جدی پرداخته شود زیرا در زندگی و روح مردم اثرات غیرقابل انکاری دارد.

وی زاینده‌رود را راوی زندگی مردم اصفهان دانست و افزود: متاسفانه مدتی است که این راوی از پا افتاده و روایت نمی‌کند. زاینده‌رود همچون قهرمانی از شهر در مقابل بادهای سمی محافظت می‌کرد اما اکنون این قهرمان به خاک افتاده است و وظیفه ماست که این رود را احیا کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به تأثیر خشکی زاینده‌رود در مشکلات روحی و اجتماعی مردم تصریح کرد: خشکی زاینده‌رود در زندگی و روح مردم این شهر بی تاثیر نیست و به گونه‌ای با هم گره خورده‌اند.

وی با بیان اهداف جشنواره که شناخت این تاثیرات بر زندگی مردم بوده، خاطرنشان کرد: این جشنواره را برگزار کردیم تا مطالبات خود را درباره احیای زاینده‌رود توسط آثار ادبی به گوش مسئولان و جامعه برسانیم و شرایطی ایجاد کردیم تا این آثار دیده شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا جشنواره در سطح دانشجویی برگزار می‌شود، گفت: ابتدا نظر این بود که جشنواره را در سطح عام برگزار کنیم، اما با توجه به ویژگی‌های دانشجو و فضای دانشگاه به این نتیجه رسیدیم که در سطح دانشجویی برگزار شود.

وی پیرامون این ویژگی‌ها افزود: دانشجو از تاثرات عمیق‌تری نسبت به مسائل اطراف خود برخوردار است. دانشجو پرسش‌گر بوده و به دنبال حقیقت می‌رود و مشکلات جامعه را به خوبی می‌بیند و نگاه نقادانه دارد. همچنین محیط دانشگاه پویا و با نشاط بوده و اگر این محیط را در زمینه ادبی به مشکلات جامعه گره بزنیم شاهد خلق آثار هنری خوبی خواهیم بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نخستین دوره جشنواری سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود در دو بخش آزاد و وی‍ژه توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تداوم جریان‌های ادبی و تاکید بر امر خلاقیت و نقش صناعت در داستان کوتاه با هدف کشف استعدادهای نو،تقدیر و حمایت از خالقان این نوع ادبی برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در دو بخش آزاد و وی‍ژه (زاینده‌رود) با محوریت مشکلات زاینده‌رود و شهر اصفهان کار خود را از اواسط آبان ماه شروع کرده و تا 30 دی ماه برای ارسال اثر مهلت دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: شرایط شرکت در جشنواره تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره به همراه تصویر کارت دانشجویی و ارسال داستانی که قبلا منتشر نشده باشد(حداکثر 6000 کلمه) است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت داوران جشنواره داستان کوتاه زاینده رود را علیرضا سیف‌الدینی،یوسف انصاری و سیاوش گلشیری تشکیل می‌دهند و در 3  مرحله آثار مورد بررسی و اوری قرار خواهند گرفت و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.