اصفهان شرق

خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان به بهارستان تا هفت ماه دیگر تمدید شد

کدخبر: 4789
1392/08/14 در ساعت 15:07

thumbnail.aspx

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان: فضل الله کفیل درکارگروه ترافیک شهرستان اصفهان اظهارکرد: بر اساس توافق قبلی قرار بود سازمان اتوبوسرانی اصفهان تا مهر امسال به شهر بهارستان خدمت رسانی کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهردار بهارستان موظف هستند تا پايان خرداد ماه 93 اقداماتی برای بهبود وضعیت حمل و نقل این شهر انجام دهند.

وی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی اصفهان در 10سال گذشته مسئولیت حمل و نقل مسافران این شهر را برعهده داشته است، گفت: اگر مدیریت شهری بهارستان در سالهای گذشته نسبت به پي گيري و  ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی مستقل اقدام کرده بود، اکنون مشکل حمل و نقل ایمن شهروندان این منطقه برطرف شده بود.

فرماندار اصفهان، اداره راه و شهرسازی این شهرستان را موظف کرد تا هزینه احداث جاده کندرو مختص حمل و نقل عمومی از پل راه آهن تا شهر بهارستان را بر آورد نموده و ظرف ده روز آينده ارائه نمايند.

وی تصریح کرد: شهرداری بهارستان باید در تامین هزینه های این پروژه به اداره راه و شهرسازی شهرستان كمك كند تا ان شاء اله شاهد اجراي خط اختصاصي بهارستان تا محدوده شهر اصفان باشيم.

وی تاکید کرد: تعداد زیاد ایستگاه های بین راهی در مسیر اتوبوسهای بین شهری اصفهان- بهارستان هم نیازمند ساماندهی است بنابراين اداره راه و شهرسازي با مشاركت دستگاههاي ذيربط نسبت به تهيه طرحي در اين خصوص اقدام و نتيجه در جلسه آينده شوراي حمل و نقل و ترافيك مطرح شود.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: مسوولان حمل و نقل بهارستان موظف به پیگیری شبکه حمل و نقل مجزا ايمن و مطمئن برای شهروندان محترم این شهر هستند و نباید تصمیمات این كارگروه جایگزین وظیفه ذاتی آنها شود.

وی با بیان اینکه کارگروه ترافیک به واسطه مطرح بودن جان مردم متفاوت از سایر کارگروه هاست تاکید کرد: اعضای این کارگروه خود را مسوول حفظ جان و تامین امنیت مردم در جاده ها بدانند بنابراين لازم است تمام تصمیمات مطابق با استانداردهای قابل قبول باشد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه دغدغه جدی ما در درجه اول حفظ سلامتی مردم است افزود: آسیب دیدن جان مردم قابل جبران نیست و دنبال كردن راهكارهايي براي فرار از پاسخگويي با آموزه هاي دين ما  سازگار نيست.

رییس کارگروه ترافیک شهرستان اصفهان گفت: اداره کل حمل و نقل پایانه های استان موظف است تا وظیفه ذاتی خود را درباره حمل و نقل مسافر بین شهری به نحو مطلوب پي گيري و برای آن برنامه ریزی نمايد.

وی همچنین کمیته فنی فرمانداری را موظف کرد تا روند اجرای مصوبات  این کارگروه را بصورت ماهيانه پي گيري نمايد.

وی گفت: مصوبات این شورا برای تایید به شورای هماهنگی ترافیک استان ارسال می شود.