سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 03:51 - چهارشنبه 10 دی 1393

در نهضت روشنگری اژیه مطرح شد:

ارتقاء بصیرت کشور را در برابر فتنه های دیگر بیمه خواهد کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت:با بصيرت 9 دي ماه مردم مانند حركت عظيم اربعين حسيني زنده نگه داشته شود تا از بروز فتنه هاي بزرگتر جلوگيري شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: بمناسبت سالروز 9 دي به همت حوزه مقاومت بسيج امام حسين(ع) شهر اژيه و پايگاههاي تابعه همايش نهضت روشنگري و بصيرت افزائي در مسجد جامع شهر اژيه برگزار گرديد.
معلمي در اين همايش به تبيين فتنه سال 88 و ويژگيهاي حماسه 9 دي پرداخت.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهميت بصيرت افزايي گفت: اميرالمومنين علي (عليه السلام) فرموده اند :”ولا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر اين پرچم را جز افراد آگاه و با استقامت به دوش نمي كشند. منظور از پرچم در اين جمله : بيرق ولايت امامت حق و حقيقت و عدالت است و آحاد مردم اعم از خواص و عوام بايد از دو ويژگي بصيرت و صبر برخورادار باشند و از ابتداي انقلاب تا كنون نمونه هايي در كسوت هاي مختلف بدليل نداشتن اين دو صفت به انحراف كشيده شده اند.

05
وی فتنه سال 88 را بسيار عبرت آموز دانست و خاطرنشان کرد: كساني كه امروز از تريبون هاي مختلف اين فتنه را تمام شده فرض مي كنند و مي خواهند اين حادثه به فراموشي سپرده شود سخت در اشتباه اند و خلاف قرآن عمل مي كنند. در قرآن تعداد زيادي قصه ي گذشتگان بيان مي شود و سپس مي فرمايد فاعتبروا یا أولی الأبصار، فاعتبروا یا اولی الالباب.
معلمی گفت: وظيفه ي همگاني است كه هر سال فتنه 88 كالبد شكافي و حركت خدايي و با بصيرت 9 دي ماه مردم مانند حركت عظيم اربعين حسيني زنده نگه داشته شود تا از بروز فتنه هاي بزرگتر جلوگيري شود.

06
ايشان پايه و اساس تحليلها را بهره گيري از انديشه هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر گرانقدر انقلاب دانست و عدم بهره گيري از اين انديشه ها را زمينه ساز انحراف عنوان نمود و گفت: رهبر انقلاب سال 89 در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم ‌فرمودند: “من در همین فتنه‌ی ۸۸ به بعضی دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم؛ حداقل از ده سال، پانزده سال قبل از آن، برنامه‌ریزی وجود داشت. از بعد از رحلت امام برنامه‌ریزی وجود داشت؛ اثر آن برنامه‌ریزی در سال ۷۸ مسائل کوی دانشگاه ظاهر شد و قضایائی که سال 88 پیش آمد، یک تجدید حیاتی بود برای آن برنامه‌ریزیها ي 78.

 

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به بزرگی فتنه 88 ابراز کرد: اين فتنه خيلي مهم بود و قصدشان يك قصد عجيب عنوان می شد چون مي خواستند در واقع ايران را تسخير كنند.

 

وی ادامه داد: با تحليل مسائل و حوادث قبل از انتخابات مي شد فهميد كه نتيجه انتخابات هر چه بود و هر كدام از چهار كانديد برنده مي شد فتنه و شورش به راه مي افتاد.

در فتنه 88 چهار گروه نقش اساسي داشتند:
اولين گروه طراحان، مديران و برنامه ريزان فتنه كه اينها آمريكائيها، صهيونيستها و بخشي از كشورهاي اروپايي بودند.
چهار سفارت آلمان، ايتاليا، انگليس و فرانسه و 14 سفارتخانه بصورت مستقيم در فتنه نقش داشتند و به آشوبگران كمك مي كردند .برخي از كارمندان خارجي سفارتخانه ها در تظاهرات فتنه گران دستگير شدند.
جورج سوروس بنيانگذار انقلابهاي رنگي در كشورهاي مختلف چندين بار با آقاي خاتمي و با بعضي افراد كه امروز در كشور مسئوليت دارند ملاقات داشته است و اين افراد را براي كودتاي مخملي يا انقلاب رنگي و به تعبير نهج البلاغه فتنه راهنمايي مي كند.

معلمی فتنه را در برابر انقلاب، نظام، شعارهاي انقلاب و انديشه هاي امام دانست و تصریح کرد: وقتي مردم اين صحنه ها را ديدند حماسه 9 دي را خلق كردند و اكثر كساني كه در تظاهرات 25 خرداد شركت كر ده بودند در حماسه و راهپيمايي 9 دي حضور داشتند چون ماهيت فتنه براي آنها روشن شد ولي خواص اين ويژگي را ندارند و بر اشتباه و انحراف خود اصرار دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.